TIMISOARA. Dupa o prima licitatie ratata in primavara, Primaria Timisoara a reluat la inceputul lunii septembrie procedura pentru gasirea unei firme care sa amenajeze alte 21 de statii de incarcare pentru masinile electrice in cartierele orasului. Aceasta a fost suspendata insa de CNSC, fiind depusa o contestatie de catre unul dintre competitori care, dupa ce a solicitatat primariei clarificari, reclama haos, avize expirate si chiar ilegalitati in documentatia municipalitatii postata in SEAP.
Reprezentantii firmei au pus mai multe intrebari Primariei Timisoara in legatura cu datele din caietul de sarcini, iar raspunsurile nu au fost de natura sa lamureasca aspecte esentiale legate de proiect, astfel ca, sustin ei, este imposibil de realizat o oferta in lipsa lor. De aceea s-au indreptat spre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
In baza celor reclamate, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a decis sa suspende licitatia Primariei Timisoara pana la luarea unei decizii.
Va remintim, aceasta noua licitatie a fost lansata de municipalitate la doi ani si jumatate de la aprobarea Studiului de Fezabilitate. Cele 21 de statii s-ar adauga celor 16 deja instalate in 2022 pentru masinile elecitrce si hibrid, tot pe banii Administratiei Fondului de Mediu, care le-a finantat si pe primele la Timisoara.
Probleme si la prima licitatie, care a fost anulata
La termenul limita pentru depunerea ofertelor la licitatia din primavara, o singura firma s-a inscris in cursa pentru castigarea contractului estimat la 3.329.770 lei fara TVA, adica aproape 800.000 de euro cu TVA. Este vorba despre Electroechipament Industrial. Pe cand era in evaluare tehnica, procedura a fost atunci anulata.
Statiile ar trebui instalate pe:
– Strada Arhitect Ion Mincu (parcarea existentă Punct termic nr 39)
– Aleea Balcic / Intrarea Iasomiei (parcarea existentă Punct Termic nr 29)
– Strada Dej (parcarea existenta Punct Termic nr 35)
– Strada Brandusei nr 9 (parcarea existenta Punct Termic nr 49)
– Strada Traian Novac (parcarea existenta Punct Termic nr 48A)
– Strada Dinu Lipatti (parcarea existenta Punct Termic nr 44)
– Strada Gavril Musicescu (parcarea existenta Punct Termic nr 83)
– Strada Pepinierei (parcarea existenta Punct Termic nr 54)
– Strada Astrilor /Strada Sirius (parcarea existenta Punct Termic nr 91)
– Aleea Poienitei (parcarea existenta Punct Termic nr 86)
– Strada Bacovia nr 5 (parcarea existenta Punct Termic nr 75)
– Intrarea Petalelor (parcarea existenta Punct Termic nr 88)
– Intrarea Meseriasilor (parcarea existenta CET Buzias)
– Strada Eugen Cuteanu (parcarea existenta Punct Termic CT Freidorf)
– Strada Macin (parcarea existenta CET UMT)
– Intrarea Zanelor nr.3A (parcarea existenta Punct Termic nr 49A)
– Strada Martir Marius Ciopec (parcarea existenta Punct Termic nr 53)
– Strada Alexandru Vaida – Voievod (parcarea existenta Punct Termic nr 13A)
– Aleea Amicitiei (parcarea existenta Punct Termic nr 27)
– Strada Invatatorului (parcarea existenta Punct Termic nr 45)
– Strada Nicolae Ilieşu (parcarea existenta Punct Termic nr 55)
Firmele interesate ar fi trebuit sa depune de asta data ofertele pana in 30 septembrie, iar valoarea estimata a contractului este aceeasi ca in primavara: aproape 800.000 de euro cu TVA. Deocamdata, procedura e suspendata.
Statiile de incarcare deja instalate, in prima etapa, la Timisoara sunt situate pe bd. I.C. Bratianu, Calea Aradului – str. Cugir, Piata Iancu Huniade, Acad. Alexandru Borza – str. Michelangelo, str. Martin Luther, str. Gheorghe Dima, bd. Take Ionescu, Piața 700, bd. Republicii, bd. Revoluției din 1989, splaiul Nicolae Titulescu, bd. Mihai Viteazul-2 statii, str. Plauțius Andronescu, str. Astrilor (Al. Martir Eugen Nagy), bd. 16 Decembrie 1989 / Calea Sagului.
Tarifele de incarcare sunt 25-30 de lei, in functie de capacitatea bateriei.
La Timisoara sunt inregistrate aproximativ 3.000 de masini electrice.