Opinia Timisoarei

Haos! Devierea circulatiei in intersectia Michelangelo a paralizat traficul in Timisoara. Primarul le cere soferilor sa fie intelegatori


TIMISOARA. Vremuri grele pentru soferii din Timisoara! Devierea circulatiei odata cu inceperea efectiva a lucrarilor la subpasajul de la Michelangelo a dat intreg traficul peste cap. In zona centrala a Timisoarei se circula infernal, iar soferii cauta cu disperare rute ocolitoare care sa-i scoata in arterele principale.

Pe bulevardul Revolutiei se circula bara la bara, de la un capat la altul . La fel si intre Bastion si Modex, pe Take Ionescu si catre Spitalul Judetean Timisoara.

Cosmarul soferilor a inceput! Primarul Nicolae Robu le cere timisorenilor sa fie intelegatori

Bulevardul Coposu a fost inchis de tot circulatiei, asa ca soferii nu vor mai putea ajunge spre strada Pestalozzi, dar nici sa vina de pe Pestalozzi inspre intersectie.

Dinspre Complexul studentesc, traficul este ingustat pe o singura banda spre Podul Michelangelo, iar politistii de la rutiera au impanzit zona. VEZI MAI JOS GALERIE FOTO!

Astia cum dracu au calculat devierile, domnule? N-au socotit timpii de mers, cate masini merg pe aicia zilnic? Mi-a luat o ora sa ajung de la stadion in centru„, a declarat pentru www.opiniatimisoarei.ro un sofer blocat in coloana aproape de centru.

Haos, haos, haos. Noi intelegem ca altfel nu se pot face lucrari, dar trebuiau sa gandeasca lucrurile altfel, sa nu se creeze nebunia asta. Am venit bara la bara. Cum isi inchipuie ca un an de zile se va merge asa. Astia is nebuni. Trebuiau sa gaseasca variante viabile„, a adaugat un alt sofer nervos.

Sa fereasca sfantul sa trebuiasca sa vina vreo ambulanta pe aici, sa ajunga la vreo nenorocire. Moare omul cu zile ca astia n-au gandit nici cat o musca la cum au facut traseele. Vin de la Judetean, am facut peste o ora jumate„, a spus un alt sofer.

40 de minute am stat in Expres, de la Conti pana la stadion.Este incredibil. Cand m-am dus, in intersectia de la Michelangelor nici macar nu lucra vreun muncitor. La intoarcere, am zarit cativa care se agitau in centrul sensului. Ma intreb ce se va intampla cand va veni vara, cand vor fi calduri tropicale, sa stai in masina la 40 de grade?„, a spus o timisoreanca ce a coborat din Expres 2 in centru.

In toata aceasta nebunie, pietonii sunt prinsi la mijloc, deoarece s-au „fracturat” si zebrele din intersectia de la Michelangelo. Politistii de la Rutiera fac eforturi disperate sa-i dirijeze atat pe soferii furiosi, cat si pe pietonii dezorientati.

Muncitorii au inceput sa sapte fix in centrul intersectiei, iar sensul giratoriu nu mai functioneaza. Primarul Nicolae Robu le cere timisorenilor sa aiba intelegere si rabdare.

„Se poate circula de pe FC Ripensia pe Parvan, cat si pe podul Michelangelo, inspre Banca Nationala. De asemenea, se poate veni de pe pod, se poate face dreapta si se poate merge si spre strada Cluj. Nu ne va fi usor in perioada cat se desfasoara lucrarile. Stim foarte bine ca intersectia Michelangelo era cel mai aglomerat loc din Timisoara. Adresez rugamintea timisorenilor sa fie intelegatori, este singurul mod prin care putem ajunge la mai bine. Eu sper ca lucrarile sa se finalizeze inainte de termenul contractual, un an si jumatate. M-am consultat cu specialistii, daca vremea tine cu noi, lucrarea poate fi terminata mult mai devreme”, a declarat, luni, primarul Robu.

Prin urmare, soferii care vin dinspre Sala Olimpia au posibilitatea sa ocoleasca putin lucrarile si sa traverseze podul Michelangelo (n.r. pe care se circula pe doua benzi) pentru a ajunge in zona Bastion. De asemenea, pot merge si pe bulevardul Vasile Parvan, pe langa Universitatea de Vest.

Cei care merg dinspre Bastion si traverseaza podul pot face dreapta inainte de intersectie pentru a vira pe Parvan sau isi pot continua traseul pe strada Cluj. De pe strada Cluj pot veni doar taxiuri, autospeciale si mijloacele de transport in comun, care au posibilitatea sa faca stanga pe bulevardul Parvan sau sa mearga drept pe pod. De pe bulevardul Vasile Parvan se poate face doar dreapta pe strada Cluj.

„Evident se va resimti in trafic ca intersectia nu functioneaza la intreaga sa capacitate si va trebui ca noi timisorenii si vizitatorii Timisoarei sa avem rabdare in zona sau si mai bine, sa ne cautam rute alternative”, a completat Robu.

Anul viitor in martie, pasajul trebuie sa fie gata

Conform contractului, pasajul ar trebui finalizat la sfarsitul lunii martie, anul viitor. Lucrarile sunt efectuate de firma CCCF Drumuri si Poduri Timisoara, cu ajutorul Societatii de Drumuri Municipale. Costa peste 15 milioane de euro, majoritatea bani europeni. Proiectul a fost initiat de fostul primar Gheorghe Ciuhandu care a pus piatra de temelie inainte de alegerile locale de anul trecut.

Proiectul de amenajare a Complexului Rutier Michelangelo presupune construirea unui pasaj subteran care va face legatura intre bulevardele Vasile Parvan (Corneliu Coposu) si Pestalozzi. Acesta va avea 2 benzi, una pe un sens, iar alta pe celalalt sens. Intersectia va deveni una semaforizata, iar aproape toate strazile care duc in aceasta vor fi largite la cate 3 benzi. Mai mult, va fi reabilitat si podul Michelangelo care traverseaza Bega intre Parcul Copiilor si Parcul Rozelor.

De-a lungul strazilor care duc spre intersectie se vor amenaja totodata si piste pentru biciclete, dar si trotuarele pentru pietoni. Cel mai mult va fi de lucru la podul Michelangelo, care se apropie de termenul de expirare. Acesta va trebui consolidat si ridicat de catre constructor, grinda cu grinda, asa ca, cel mai probabil, va fi inchis circulatiei in cele din urma.

FOTO: Virgil Simonescu

Exit mobile version