Iata 10 lucruri pe care e bine sa incerci sa nu le spui vreodata sefului tau:
1. “Imposibil. Nu se poate rezolva”
Este genul de gandire de care nici un sef n-ar vrea sa auda. Asta pentru ca suna a lipsa de interes si indiferenta. Deci, daca nu ai solutie alternativa, evita sa te exprimi asa.
2. “Numai atata lucru a fost compania in stare sa ne ofere?!”
Indiferent ca vorbim de un Christmas Party sau de noul sediu in care v-ati mutat, chiar daca e ceva ce nu-ti place, nu pronunta niciodata aceasta propozitie. Sefii tai se vor simti jigniti, iar pe tine te vor lua drept angajatul vesnic nemultumit – lucru care poate avea repercusiuni in relatia dintre tine si sefi.
3. “Asta nu e problema mea!”
Si chiar daca e asa, un sef sau un coleg care are nevoie de ajutor se pot simti frustrati cand aud o asemenea replica. Si, pana la urma, orice sef cauta oameni care sa-si asume responsabilitati si sa poata rezolva cat mai multe probleme. Ori, daca tu il anunti de la bun inceput ca nu e problema ta…
4. “Sarcina asta nu e trecuta in fisa postului meu”
Exista o replica celebra din filmul “A Few Good Men”, in care Tom Cruise isi intreaba martorul, in fata Instantei, unde anume scrie ca una dintre sarcinile ofiterului din Marina Americana este sa faca curatenie pe hol. Evident, nicaieri. Ideea e ca foarte multe detalii nu sunt trecute in fisa postului – indiferent despre ce post vorbim – dar probabil ca oricum le faci, chiar daca nu e scris negru pe alb. Doar nu astepti sa-ti faca cineva ordine pe birou, de exemplu… Si in mod sigur curatenia biroului nu e trecuta in fisa postului. Deci, daca ti se da o sarcina “extra job”, ia-o ca atare si rezolv-o, fara alte comentarii.
Sfat general: Gandeste-te de doua ori inainte de a deschide gura! Fiindca in caz contrar exista posibilitatea sa-ti distrugi singur cariera.
Citeste continuarea pe www.sfatulparintilor.ro.