Un produs destul de banal face ravagii pe pietele occidentale. Este vorba de cartile postale personalizate, adica simple vederi care se remarca, insa, printr-o mica gaselnita: in mijlocul celor patru motive peisagistice se afla un portret personal al cumparatorului, obtinut la fata locului prin fotografierea cu un aparat polaroid.
Produsul este excelent pentru perioadele de vacanta, cand turistii vor sa trimita un salut original din concediu celor ramasi acasa. Turistii reprezinta de fapt segmentul-tinta al acestei afaceri. Ei pot arata prietenilor in ce statiune se afla si cat de mult s-au bronzat.
Cartea postala personalizata nu este ieftina. In Germania, pretul ei poate ajunge la 5 euro. Potentialul afacerii a determinat deja unele firme cu experienta in domeniul fotografiilor si tipariturilor sa ofere afacerea in sistem franchising. Investitia in materiale se situeaza in jur de 0,75 euro/bucata si acest avantaj se transfera pana la urma de partea clientilor.
Cartile postale personalizate exista, de fapt, de decenii, numai ca procedura de fotografiere era complicata si clientii trebuiau sa astepte toata ziua. Astazi realizarea acestui produs dureaza mai putin de doua minute, lucru facut posibil de tehnica moderna pusa la punct de firma Polaroid.
Nu trebuie insa trecut cu vederea faptul ca aceasta afacere este dependenta de vreme si de sezon. Din acest motiv, activitatea poate fi inceputa cel mai bine ca o a doua ocupatie sau o ocupatie temporara, in timpul vacantelor.
Intemeierea unei afaceri solide pe termen lung este posibila doar in cazuri exceptionale, cand intreprinzatorul are un talent comercial iesit din comun. Dar nu este absolut necesar ca afacerea sa fie pe termen lung. Castiguri frumoase se pot obtine si in sistemul part-time. Riscul este redus, caci cheltuielile initiale pot fi acoperite din castig dupa doar cateva zile.