Autorizatia de construire pentru cei 22 de km ai Lotului 4 din autostrada A1 Lugoj – Deva a fost emisa de catre Ministerul Transporturilor, la aproape un an si cinci luni de la suspendarea lucrarilor.
Emiterea autorizatiei de construire a venit in urma revizuirii acordului de mediu, iar constructorul – asocierea romana UMB – Tehnostrade – poate sa se reapuce de lucrarile ramase blocate la circa 48% grad de executie.
„A fost emisa Autorizatia de construire pentru Lotul 4 al Autostrazii Lugoj – Deva, parte integranta a Coridorului IV Pan European„, a anuntat joi Ministerul Transporturilor.
„Lucrarile autorizate cuprind si lucrarile executate in anul 2015 fara autorizatie de construire care, prin aplicarea prevederilor OUG nr 7/2016, au fost expertizate si declarate conforme cu proiectul tehnic, si mentinute prin aprobarea Ordinului de ministru nr. 288/2.03.2017„, anunta MT, citat de Hotnews.
Lucrarile pe Lotul 4 au fost suspendate in octombrie 2015 pentru ca nu aveau autorizatiile necesare. De atunci si pe parcursul intregului an 2016 autoritatile de la drumuri au declarat in repetate randuri ca vor fi emise noi autorizatii si ca acordul de mediu pentru tronsonul in cauza va fi revizuit.
„Dupa ce Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va transmite antreprenorului Ordinul de incepere a lucrarilor, acestea vor fi continuate intr-un mod sustinut„, anunta Ministerul.
Autorizatia de construire include si realizarea unui nod rutier la Soimus, precum si a unui centru de intretinere. Acest tronson de autostrada se va conecta cu Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, in zona Nodului rutier Ilia si cu Autostrada Deva – Orastie, in zona Nodului rutier Soimus.
Va reamintim, la inceputul acestei saptamani au fost deschisi circulatiei 15 kilometri din Lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva, intre Margina si Traian Vuia.
Tronsonul 3 ar putea fi gata pana la finele lui 2017, insa termenul de finalizare pentru cel de-al patrulea segment al autostrazii nu e foarte optimist.
„Din pacate cu urmatorul tronson care presupune niste tunele, ala ne va intarzia doi, poate trei ani, ca sa avem continuitate. Se intentioneaza pana la toamna sa se deschida pana la Ilia, dar ramane sectorul pana la Cosevita cu tunelurile si atunci DN68A, vreo 15 km va fi sufocat si ne va fi greu si noua sa il intretinem, va fi un trafic infernal pentru ca deschizand acum acesti 15 km, mai mult trafic absoarbe autostrada si problema cea mare vor fi cei 15 km de la DN68A„, a explicat Sorin Ghihor, sef departament mentenanta DRDP Timisoara, la inaugurarea de luni.
CITESTE SI: Imagini spectaculoase in noapte cu Autostrada deschisa circulatiei, pe Lugoj – Deva. VIDEO!