Opinia Timisoarei

In vreme ce timisorenii asteapta zeci de minute dupa un mijloc de transport, cu documentatia gata de un an, administratia Fritz incepe abia acum sa caute o firma care sa amenajeze statiile de alimentare pentru noile autobuze electrice. Jumatate zac in depou la Timisoara

TIMISOARA. La luni bune de cand au venit toate autobuzele electrice primite de Timisoara printr-un program al Ministerului Dezvoltarii prin care flota STPT se innoieste cu 44 de astfel de mijloace de transport, primaria face primele demersuri pentru amenajarea statiilor de incarcare pentru ele.

CITESTE SI: A doua dezinsectie de toamna la Timisoara. Primaria anunta o actiune de starpire a tantarilor la jumatatea lui octombrie, dar numai de la sol

Documentatia pentru platforme era gata si aprobata inca din decembrie 2022, insa administratiei Fritz i-a trebuit aproape un an ca sa lanseze, astazi, licitatia, in timp de jumatate dintre autobuzele nou-noute zac sub cerul liber in depoul STPT din Dambovita. Asta fara sa mai punem la socoteala ca infrastructura de alimentare ar fi trebuit sa fie gata chiar inainte de sosirea mijloacelor de transport.

Pana la finele lunii octombrie primaria cauta o firma care sa realizeze fundatiile de beton, postamentele pentru echipamente si pozarea in subteran a cablurilor de alimentare, acestea urmand a fi folosite pentru amplasarea statiilor de incarcare rapida a bateriilor pentru autobuzele electrice, in diferite puncte din oras.

Conform anuntului postat in Sistemul de Achizitii Publice, trebuie amenajate statii de incarcare rapida astfel:

Calea Sagului – 3 statii
Calea Buziasului – 2 statii
Str. Traian Grozavescu – 2 statii
Calea Stan Vidrighin nr. 2 – o statie
Strada Paul Morand – o statie
Strada Oituz (1) – o statie
Strada Oituz (2) – o statie
Lucrari necesare: Desfacere infrastructura (taiere, decapare, spargere, transport moloz), sapatura, armare, turnare beton, subtraversare, lucrari de refacere carosabil.

Valoarea estimata a contractului este de 3.531.003 lei fara TVA, adica aproape 860.000 de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 24 octombrie.

In acest moment, va reamintim, din 44 de statii, livrate de multa vreme Timisoarei, doar 11 sunt si montate, si functionale: 10 cu incarcare lenta si doar una cu incarcare rapida. Toate in curtea depoului STPT din Dambovita.

Dintre cele 44 de autobuze Karsan livrate, 38 sunt inmatriculate, iar in trafic, pe trasee, transporta timisorenii doar 23, 11 dimineata si 12 dupa-amiaza.

***

Va reamintim, printr-un proiect cu bani europeni, Ministerul Dezvoltarii a cumparat pentru Timisoara 44 de autobuze electrice noi, avand fiecare o lungime de 18 metri.

Demersurile au inceput inca din februari 2019, in baza documentatiei intocmite de administratia Robu.

In vara lui 2021, in august, a fost anuntat castigatorul licitatiei, firma Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS din Turcia, si a fost semnat contractul cu Primaria Timisoara.

Noua administratie a cerut producatorului ca cele 44 de autobuze sa nu mai fie alb-violet, ci galben cu negru.

Exit mobile version