Propunerea consiliului de administratie al RATT trebuie sa fie aprobata mai intai de consilierii locali, care vor vota un proiect la sfarsitul lunii martie.
Isi vor pierde locurile de munca angajati din cadrul personalului TESA, dar si altii de la alte structuri. „Pot fi concediati oameni care fac parte din cadrul personalului TESA sau cei angajati la alte structuri, dar in niciun caz din personalul de bord: vatmani si soferi. Din aprilie vor avea loc concedierile”, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtator de cuvant al RATT.
Fiecare angajat care va fi concediat va primi salarii compensatorii conform contractului colectiv de munca, in functie de vechimea pe care o are acumulata: de la 2 pana la 12 salarii brute.
Potrivit unei anexe care insoteste proiectul de hotarare, vor fi desfiintate urmatoarele posturi: director adjunct, un inginer de la cabinetul de director, un post de psiholog de la Resurse umane, un economist de la Serviciul control intern, 2 muncitori de la Serviciul Monitorizarea energiei, 4 ingineri de la Serviciul tehnic, 6 angajati de la Sectia reparatii, un economist de la Biroul Achizitii publice si aprovizionare, 2 maistri de la Atelier tramvaie, precum si postul sef de sectie si cel de contabil sef de sectie de la Sectia LCCS. Acestora li se adauga si postul de inginer Serviciul Tehnologia Informatie, de Referent comunicare de la Cabinetul directorului, de inginer la formatia substatii, dar si postul de electrician substatii.
Directorul adjunct al regiei si-a dat demisia anul trecut, dupa ce a acuzat management defectuos la RATT. Potrivit informatiilor de pe site-ul regiei insa, postul de director adjunct este ocupat de inginerul Marcel Nicola. Cu toate astea, liberalii din Consiliul Local au anuntat insa ca l-ar vrea inapoi pe Ionut Nasleu in consiliul de administratie.
CITESTE SI: Nicolae Robu il trimite pe Ionut Nasleu inapoi in conducerea RATT. Goia: Nasleu a fost dispecer central, dirija mijloacele de transport
In urma restructurarilor, RATT ramane cu 908 angajati. Programul de concedieri face parte din planul de restructurare al regiei demarat in urma cu aproximativ 4 ani.
Potrivit proiectului care va ajunge pe mesele consilierilor la finele lunii, programul de reorganizare si restructurare a fost gandit pentru evitarea falimentului. Semnatarii referatului care insoteste proiectul de hotarare, viceprimarul Sorin Grindeanu si seful Directiei Tehnice, Culita Chis, spun ca la nivelul regiei, cheltuielile cu personalul reprezinta aproape 48% din totalul cheltuielilor de exploatare. Odata cu concedierile, RATT vrea sa infiinteze si compartimentul de audit public intern, „ca urmare a recomandarilor dispuse de Camera de Conturi Timis”.