TIMISOARA. Desi era mai mult decat evident, primarul Timisoarei a anuntat, oficial, ca abia anul viitor vor incepe lucrarile la pasajele de cale ferata: Jiul, Popa Sapca si Solventul. Sau cel putin la unul dintre acestea. Abia au fost gata studiile de fezabilitate, iar acum urmeaza o alta runda de documentatie.
Aceasta cu toate ca, in luna ianuarie a acestui an, edilul ne dadea asigurari ca avem studii de fezabilitate pentru Jiul si Popa Sapca si ca „doar unul din cele 3 pasaje va fi inclus in buget pentru 2013”.
„Suntem in grafic, eu inca pot afirma ca unul dintre aceste subpasaje va putea demara ca lucrare de executie inca in 2013”, spunea edilul in luna aprilie a acestui an. Iata ca acum, aproape la final de an, Nicolae Robu vine cu o „veste extrem de buna” pentru timisoreni!
„Ne-au fost predate cele 3 studii de fezabilitate pentru largirea subpasajului si respectiv a strazii Popa Sapca, a subpasajului si a strazii Jiul si, respectiv, pentru realizarea unui nou subpasaj pe sub linia de cale ferata in zona Solventul, unde intentionam sa facem si un pod. De altfel, avem in plan sa facem un pod si in dreptul strazii Jiul. In sedinta de Consiliu Local vom avea pe ordinea de zi aprobarea acestor studii si, implicit, trecerea la pasul 2: elaborarea proiectului tehnic si a documentatiei de executie”, a declarat, marti, primarul.
Potrivit edilului, s-a facut licitatie pentru desemnarea firmei care sa faca, la gramada, studiile de fezabilitate. Urmeaza acum intocmirea proiectelor tehnice, iar abia apoi licitatia pentru desemnarea firmei constructoare.
„Contractarea prin licitatie s-a facut pentru toate cele 3 – studiu de fezabilitate, proiect tehnic si detalii de executie, trebuie acum doar sa se dea unda verde pentru a trece mai departe. Desigur, Consiliul Local nu are niciun motiv sa nu dea unda verde, pentru ca sunt foarte importante cele 3 lucrari. Se vor asigura astfel premizele ca la primavara sa organizam licitatia si apoi sa incepem lucrarile in ordinea in care vom vrea. La vremea respectiva noi vom fi pregatiti cu toate cele 3 subpasaje deodata, practic”, a completat Nicolae Robu.
Asa ca doar la primavara ne vom lauda cu lucrarile efective.
„Studiile dau solutiile de largire, accesele din stanga si dreapta, impactul interventiei, ce trebuie facut pentru consolidarea trecerii de cale ferata pe deasupra, pe unde va fi trotuar, detalii de genul acesta”, a tinut sa mai precizeze edilul sef al Timisoarei, mai ales ca in bugetul pe anul acesta nu a fost inclusa nici macar largirea pasajului Jiul.
CITESTE SI: