TIMISOARA. Se pregateste o noua lucrare de proportii, la unul dintre cele mai tranzitate poduri din Timisoara.
Membrii Consiliului Local au aprobat, luni, studiul de fezabilitate pentru executia lucrarilor de modernizare la Podul Iuliu Maniu (Muncii), care leaga zona Garii de Nord de Resitei.
In total, podul are o lungime de 70 de metri si o latime de 21.
„In urma expertizei tehnice s-a constatat starea necorespunzatoare a suprastructurii, a elementelor de rezistenta care sustin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, degradari ale malurilor si modificari de albie, degradari in zona carosabila si trotuare”, se arata in raportul de specialitate care insotea proiectul de hotarare.
Acum se fac planurile pentru lucrarile de reabilitare a podului. Urmeaza sa fie inlocuita suprastructura cu una noua, mixta, din otel-beton. Pe pod se va circula pe 4 benzi de cate 3,5 metri, iar trotuarele vor avea si ele o latime de 3,25 metri, pe care se vor amenaja si piste pentru biciclete, iar pe marginea lor vor fi montate parapete. De asemenea, urmeaza sa fie inlocuite si scarile de beton cu unele din metal. Scarile, care vor fi si ele refacute, vor avea niste suporti pentru plante agatatoare.
Pentru reabilitarea podului sunt prevazuti peste 43.000.000 de lei, iar lucrarea ar urma sa fie executata in 14 luni.
Podul Muncii sau Regal ori podul de la Autogara sau de la Fabrica de Tutun a fost ridicat in anul 1913, pe locul unui vechi pod de lemn ce fusese reparat in 1898. S-a folosit structura unui pod metalic din Fabric. A fost vopsit in 1923 si consolidat in 1936 si in 1968. Constructia actuala dateaza din 1978.
In acest rastimp, timisorenii asteapta finalizarea lucrarilor de la celelalte poduri din Iosefin, Eroilor si Dragalina, aflate in mare intarziere, intrucat trebuiau sa fie gata inca din februarie. Primarul Nicolae Robu dadea zilele trecute asigurari ca cel putin Dragalina va fi deschis traficului pana la finele lunii septembrie.