TIMISOARA.In 15 octombrie debuteaza cea de-a XXXIX-a editie a Festivalului Timisoara Muzicala. Timp de o luna, timisorenii sunt invitati la spectacole sustinute de ansamblul Operei Romane din Timisoara, dar si de muzicieni oaspeti. Festivalul se va incheia cu o premiera spectaculoasa.
Solitsi renumiti veniti de pe trei continente au raspuns invitatiei de a participa la Festivalul Timisoara Muzicala. Printre ei se numara Dragana Radakovič si Ljubica Vraneš (Serbia), Carlos Almaguer si Hector Lopez (Mexic), Luca Lombardo (Franta), Mzia Nioradze (Georgia), Tito You (Republica Coreea), Mirouslava Yordanova (Bulgaria), alaturi de solistii de origine romana Bálint Szabo, Cristina Pasaroiu, Adrian Ssmpetrean, Carmen Gurban, Calin Bratescu, Florin Guzga, invitati frecvent pe marile scene lirice ale lumii.
Programul Festivalului Timisoara Muzicala:
15 octombrie – 16 noiembrie 2014
Miercuri, 15 octombrie 2014, ora: 19.00
TOSCA de Giacomo Puccini
Duminica, 19 octombrie 2014, ora: 19.00
NABUCCO de Giuseppe Verdi
Vineri, 24 octombrie 2014, ora: 18.00
FAUST de Charles Gounod
Luni, 27 octombrie 2014, ora: 19.00
TRAVIATA de Giuseppe Verdi
Duminica, 2 noiembrie 2014, ora: 19.00
OLANDEZUL ZBURATOR de Richard Wagner – Spectacol de opera sustinut de Opera Nationala din Belgrad, Serbia
Miercuri, 5 noiembrie 2014, ora: 18.00
ADRIANA LECOUVREUR de Francesco Cilea
Duminica, 9 noiembrie 2014, ora: 19.00
TRUBADURUL de Giuseppe Verdi
Duminica, 16 noiembrie 2014, ora: 19.00 PREMIERA
TURANDOT de Giacomo Puccini
Noua montare a operei „Turandot” de Giacomo Puccini, va incheia cea de-a XXXIX-a editie a Festivalului Timisoara Muzicala. Spectacolul va „impinge” auditorul in lumea straveche a Chinei intr-o scenografie imaginata de binecunoscutul Mario de Carlo (Italia), semnatar al numeroase inspirate spectacole de opera si opereta ale Operei din Timisoara, personajele prinzand profunzime si monumentalitate asigurata de conceptia regizorala a maestrului Corneliu Murgu, aflat la cea de-a doua montare dupa succesul „Trubadurul”-ui de anul trecut.
Desfasurarea muzical-dramatica, pasajele oarecum „comice” ale rolurilor secundare in puternica contradictie cu scenele zguduitoare si impresionate ale principesei Turandot si cu accentele lirice emotionate ale sclavei Liu, scenele inaltatoare ale corului plus redarea orchestrei conduse de la pupitrul dirijoral de Maestrul David Crescenzi (Italia), a genialei partituri create de marele Puccini, converg spre o singura concluzie bazata pe ideea centrala a acestei opere: puterea dragostei invingatoare intru toate.