Opinia Timisoarei

Intersectia pe care nimeni nu vrea sa o faca si in care s-a blocat santierul de pe Drumul Boilor. Ce i-a cerut CNAIR Primariei Timisoara pana la finele saptamanii, dupa ce a turnat asfalt peste Centura Sud

TIMISOARA. Situatie de ‘noaptea mintii’ pe un traseu de infrastructura foarte asteptat la Timisoara – Drumul Boilor, un drum de nici 2 km ce ar usura viata soferilor care circula intre Timisoara si Mosnita, si nu numai.

Amenajarea soselei, inceputa in iulie 2019 si intarziata de tot felul de neajunsuri cauzate de mutarea unor stalpi de curent ai ENEl, s-a blocat intr-o problema cu adevarat spinoasa. Daca nu va fi rezolvata, drumul, pe care s-au executat deja o multime de lucrari, ar putea ramane inchis circulatiei pentru multa vreme ori chiar pentru totdeauna.

Pe scurt, traseul Centurii Sud este taiat de aceasta sosea, Drumul Comunal 149, mai cunoscut drept Drumul Boilor, ce asigura legatura intre Timisoara si Mosnita Noua, venind din cartierul Plopi.

Cand vor fi gata cele doua sosele, Centura si Drumul Boilor, pentru a putea fi folosite deopotriva, e nevoie de amenajarea unei intersectii, a unor bretele ori a unui sens giratoriu, care sa le lege. Nicio solutie nu a fost cuprinsa in proiectul tehnic pentru Varianta de Ocolire Sud Timisoara, care insa are un traseu stabilit inca din anul 2011.

Pe de alta parte, dupa ani de tergiversari, reprezentantii Primariei Timisoara au emis vara trecuta Autorizatia de Constructie si au incredintat lucrarea de amenajare pe Drumul Boilor, unde se lucreaza deja de luni de zile. Ba mai mult, s-a si turnat asfalt chiar in zona unde intalneste viitoarea sosea de Centura Sud, al carei santier s-a deschis in primavara acestui an, cand s-a emis si Autorizatia de Constructie pentru ea.

S-a ajuns insa in situatia in care, pe o portiune, Primaria Timisoara a lucrat chiar pe terenul… altcuiva, dat fiind faptul ca atata vreme cat e in executie, terenul de sub centura e in responsabilitatea antreprenorului care o contruieste.

La ultimele discutii legate de cum vor putea fi conexate cele doua drumuri, asta vara, edilul de atunci Nicolae Robu s-a angajat, in plan declarativ, in fata celor de la CNAIR si a ministrului Transporturilor, ca Primaria Timisoara isi va asuma costurile generate de amenajarea unui sens giratoriu. Zis, dar nefacut. De la acele discutii si pana azi, Primaria nu a trimis nicio cerere catre CNAIR pentru a se putea incheia un protocol, pentru a se proceda la realizarea unui proiect, respectiv la o estimare de costuri.

Primarul de acum, Dominic Fritz, anunta ca municipalitatea nu are bani pentru aceasta lucrare si nicio solutie.

La Drumul Boilor e o situatie in care ne-a pus vechea administratie, destul de complicata. Au fost mai multe intalniri in ultimele saptamani, la care au participat si viceprimarul, si CJT-ul cu CNAIR, cu executantul care face centura, pentru ca efectiv sa zicem ca s-au planificat 2 drumrui in acelasi loc, si Drumul Boilor si Centura, si nimeni nu a planificat intersectia intre ele… Si acum este cearta mare cine va plati pentru aceasta intersectie. Centura este un proiect european, deci nu poate fi schimbat, dar nici Primaria Timisoara nu are bani sa faca acolo un sens giratoriu sau o alta intersectie. Suntem in discutii si cu executantul, si cu ministerul si cu Consiliul Judetean, vom vedea… Momentan nu avem idee cand se poate circula pe Drumul Boilor spre Mosnita, nu exista o solutie pentru aceasta intersectie. Pana cand nu exista aceasta solutie, nu va exista acest drum. Continua lucrarile la centura. Acum cearta este cine are voie sa puna asfaltul si am inteles ca primaria a pus repede ceva asfalt acolo ca sa nu mai poata sa continua lucrarile la centura, dar binenteles, ca asta nu e o solutie foarte fezabila. Noi incercam sa gasim o solutie, sa fim creativi, sa facem curat dupa mizeria altora, dar nu pot sa va dau un termen, din pacate„, a declarat primarul Timisoarei.

Constructorul de pe Drumul Boilor, intr-o situatie fara precedent

La solicitarea opiniatimisoarei.ro, despre lucrarile de pe Drumul Boilor a vorbit si administratorul firmei Super Construct, care a castigat licitatia si se ocupa de proiect, iar acesta e in stare avansata.

FOTO: Forum STPT

Ce s-a putut face efectiv am facut, pe partea de canalizare, pe electric, pe partea de carosabil… Si acolo, pana la punctul la care s-a putut face. Avem asa o situatie: intr-o parte centura, intr-o parte exproprieri la intersectia cu str Albastrelelor…

Acolo, exact pe sectorul acela (unde se intretaie cu traseul Centurii, n.r.) s-a turnat asfaltul. Imediat dupa, au intervenit problemele si au spus ca pe partea de Centura nu exista o legatura a centurii cu acest drum. Drumul Boilor a primit Autorizatie de Constructie inainte de a primi Centura. Nu este rezolvata problema. In ceea ce ne priveste, se lucreaza pe partea de cabluri, pe zona de electric, iluminat, cu toate ca si acolo mai sunt chestiuni de pus la punct„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Narcis Filip, administrator Super Construct.

La solicitarea opiniatimisoarei.ro, CNAIR dezvaluie ca a dat termen limita Primariei Timisoara in chestiunea intersectiei cu Drumul Boilor

Cei de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sunt transanti: Drumul Boilor, deocamdata, se amenajeaza pe o portiune pe terenul Centurii de Sud, proiect de importanta nationala, care se realizeaza pe bani europeni, iar asta inseamna intarzieri si costuri.

Reprezentantii CNAIR au cerut Primariei Timisoara sa spuna, pana la finele saptamanii, ce are de gand cu aceasta intersectie.

Santierul pentru DC 149 (Drumul Boilor) intrerupe santierul autorizat al Variantei de Ocolire Timisoara Sud. Centura de Sud are un culoar expropriat, care cuprinde inclusiv o parte din Drumul Boilor, pe latimea centurii. Asadar, este o lucrare care se desfasoara pe terenul altei entitati. Antreprenorul contractat de Primaria Timisoara a executat lucrari de asfaltare in amplasamentul Variantei de Ocolire fara a obtine acordul CNAIR SA, blocand astfel executia lucrarilor pentru centura, generand astfel intarzieri in proiect si, implicit, costuri suplimentare. Conducerea CNAIR a solicitat ca, pana la sfarsitul acestei saptamani, Primaria Timisoara sa isi exprime un punct de vedere privind aceasta intersectie„, au transmis pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii CNAIR.

Va reamintim, amenajarea de la Drumul Boilor a demarat in iulie 2019 si costa aproape 13,8 milioane de lei, la care se adauga TVA. Lucrarea este executata de o asociere de firme, avand-o ca lider pe Super Construct SRL, castigatoarea licitatiei. Proiectul cuprinde amenajarea carosabilului cu 2 benzi, a trotuarelor, amenajarea pistelor de biciclete, zone verzi, construirea de podete peste canalele de desecarea/irigatie, realizarea de lucrari pentru siguranta circulatiei (marcaje si indicatoare rutiere), canalizare pluviala si menajera, reteaua de alimentare cu apa, iluminat public, reglementarea retelelor electrice, realizarea canalului tehnic pentru cabluri.

De realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, se ocupa antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

Iata ultimele imagini de pe santierul Centurii Sud Timisoara!

CITESTE SI: ‘Eu nu am o factura incasata de la Primaria Timisoara in ultimii ani mai repede de 120 de zile’. La un pas sa fie pus sa plateasca penalitati de intarziere, constructorul de pe strada Alexandrescu: Nu am discutat cu nimeni din Primaria Timisoara. Sistarea lucrarilor am cerut-o din cauza stalpilor celor de la Electrica

 

Exit mobile version