TIMISOARA. Timisorenii se plang ca asteapta minute in sir in statii dupa un tramvai sau autobuz, insa pentru asta nu este de vina lipsa mijloacelor de transport in comun, ci lipsa celor care sa le conduca. Asa se face ca jumatate din tramvaiele pe care le are Societatea de Transport in Comun din Timisoara zac in depou in loc sa fie pe trasee.
A venit cu toate explicatiile seful STPT, Nicolae Bitea, in INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva LIVE pe Facebook din Timisoara, realizata de opiniatimisoarei.ro si Orasul Timisoara din studiourile televiziunii regionale SUD VEST TV.
„In august 2018, STPT avea in traseu 95 de unitati (autobuze + troleibuze + tramvaie + microbuze, n.r.), cumulativ. In mai 2019, are 135 de unitati in traseu zilnic. Aici punem in calcul si transportul scolar. Am angajat conducatori de autobuz din august pana in decembrie, 31 de soferi, din ianuarie pana in 20 mai, au fost 27, un total de 58. Au mai plecat 1-2, e o fluctuatie de personal, nu poti sa ai stabilitate sa spui ca raman angajati vreme de 10-15 ani, dar avem angajati si de 42 de ani. La conducatori tramvai, aici nu toata lumea detine un astfel de permis, din august pana in decembrie 2018 am angajat 3, din ianuarie pana in mai alti 6, deci un total de 9. La troleibuz, din august pana acum, au fost 4. Noi, in cadrul STPT, avem scoala de formare profesionala pentru vatmani si soferi de troleibuz. Avem 3 grupe de oameni care sunt acum la formare. Peste 30 de zile ne mai putem baza pe inca 9 soferi, vom vedea cum ii impartim. Totodata, mai avem pe procedura de angajare in acest moment inca 11 soferi. Deci am avea 82 de soferi angajati de anul trecut pana acum. Dar, nu sunt suficienti. Tramvaie avem 37 zilnic in traseu si avem disponibile 68 in depou. Deci avem 31 de tramvaie care nu ies pe traseu pentru ca nu avem vatmani. Jumatate din parc nu-l putem folosi pentru ca nu avem vatmani. Cu finalizarea primului lot din scoala de formare profesionala, daca vom pune 6 la vatmani, mai activam inca 3 tramvaie. Noi trebuie sa asteptam 6 luni pana finalizeaza omul aceste curse ca sa putem angaja, ca dureaza scoala. Nu poti sa pui pe oricine„, a explicat Nicolae Bitea.
In ciuda salariilor care pot depasi si 1000 de euro pe luna, din Timis nu s-au inghesuit prea multi doritori sa se angajeze la STPT. Seful Societatii de Transport spune ca a promovat anunturile de angajare in toata tara, in speranta ca va reusi sa completeze schema de vatmani si soferi. Din orase destul de indepartate au venit oameni gata instruiti sau care sa urmeze scoala de formare a STPT. Un atu l-a reprezentat faptul ca Societatea de Transport le asigura cazare.
„Am facut promovare pana si in judetul Botosani. In marea majoritate vin soferi de la Ploiesti, Craiova, Beius, Baia Mare, Bistrita. Pe langa salariu, le asiguram cazare, in baza sportiva de pe strada Renasterii. Am facut camere cu 2-3 locuri, am amenajat toalete, dusuri, bucatarie, sa aiba la dispozitie strictul necesar. Unii pleaca acasa la doua saptamani, la familii, alti la o luna. E destul de greu. In momentul in mare te chinui sa ajungi de la 95 de mijloace de transport pe traseu la 135 nu e usor. Personalul este destul de fluctuant. Unii vin si pentru ca castiga mai bine. Unii mi-au spus ca acasa castiga 2.000 de lei, iar aici vin pe mult mai mult. Problema lor e cazarea, pentru ca aici chiria e scumpa„, a mai spus seful STPT.
Nicolae Bitea: Vom remedia si problema panourilor de afisare a timpilor din statii
Directorul STPT a recunoscut ca o problema des ridicata de calatori este legata de panourile electronice care afiseaza timpii de asteptare in statii care fie nu indica defel cat mai dureaza pana ajunge un mijloc de transport, fie ii afiseaza complet aiurea.
„Este o problema care trebuie remediata. E anormal sa se intample asa. Dar se va rezolva, am discutat si cu domnul primar. Ce a fost inainte (sistemul de afisaj din statii a fost o investitie a administratiei Ciuhandu, n.r.) nu vreau sa discut. Ce este de remediat, trebuie sa recunoastem. Acum lucram la asta si vom gasi solutii. Pe mine nu ma intereseaza decat ca lucrurile sa functioneze. Panourile sunt conectate, dar din pacate exista anumite lacune. Nu transmit timpii reali de asteptare GPS-urilede pe mijloacele de transport si atunci automat nu sunt timpii reali. Mai intervin si lucrurile care ingreuneaza transportul, dar asta e adevarul, sunt probleme, vom gasi solutii pentru acest sistem„, da asigurari seful Societatii de Transport in Comun din Timisoara.
Nicolae Bitea, directorul STPT, a fost invitatul emisiunii INTERVIURILE TIMISOAREI de joi seara, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook si pe TV, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro.
INTERVIURILE TIMISOAREI poate fi vizionata pe pagina de Facebook Orasul Timisoara, pe site-ul opiniatimisoarei.ro si pe canalul televiziunii regionale SUD VEST TV in fiecare joi seara de la orele 20.00.