Romania are analfabeti functional care primesc bursa de merit. Cel putin asa reiese dintr-o statistica a Bancii Mondiale, care a constatat ca aproape 50% dintre elevi romani nu inteleg ce citesc sau nu pot face calcule simple. In acelasi timp, 53% dintre elevi sunt bursieri de merit.
Elevii cu medii mai mari de 8,50 isi cer drepturile in strada, dupa ce Ministerul Educatiei le-a marit din semestrul al doilea, insa a schimbat si criteriile de acordare a lor.
Daca in 2020, potrivit Ministerului Educatiei, erau 123.000 de elevi care reusisera sa obtina medii mai mari de 8.50, un singur an mai tarziu numarul mediilor bune a explodat: avem acum 754.000 de elevi care au obtinut medii mai mari de 8,50.
Profesorii recunosc ca de cand s-au mutat in online au dat 10 mult mai usor.
„Nu exista in nicio metodologie a predarii si evaluarii in online obligatia elevului de a sta cu camera deschisa. Nu stii cine iti scrie si cine iti posteaza poate copiat, poate un parinte… Deja se vede diferenta„, spune Iuliana Caplescu, profesor Colegiul National Matei Basarab, citata de Digi24.
„Exista o categorie de parinti pentru care notele inseamna conteaza foarte mult, dar asta e tot o reminiscenta a sistemului„, atrage atentia un membru in Asociatia Parintilor.
Faptul ca aproape 50% dintre elevi sunt analfabeti functionali, dar primesc note mult prea mari se vede si la examenele nationale, si la testarile internationale. Expertii in Educatie spun ca situatia aberanta ar putea disparea chiar de anul viitor.
„De multe ori, nota 10 luata in foarte multe scoli nu inseamna ca elevul e merituos, ci doar ca sistemul de evaluare e unul care merita serios imbunatatit„, crede sociologul Gelu Duminica.
„Propun ca primii trei din fiecare clasă cu condiția să nu fie sub nota 9 (pentru bursa de merit – n.r.). Pentru că altfel avem clase cu 33 elevi din 35 care au avut 10. Cum faci diferențierea?!„, spune ministrul Educatiei Sorin Cimpeanu.
Mai multe AICI.