Opinia Timisoarei

La aproape 2 ani si jumatate de cand trebuia sa fie gata, documentatia pentru viitorul Pod Solventul peste Bega nu are nici macar toate avizele

TIMISOARA. Aproape saptamanal, in filmari postate pe Facebook, primarul si viceprimarul Timisoarei ne dau asigurari ca se lucreaza la viitorul Pasaj Solventul pe sub liniile de cale ferata, chiar daca santierul este mult intarziat.

Odata ce va fi gata, insa, pentru a deveni cu adevarat eficient in preluarea si fluidizarea traficului dintr-o parte in alta a orasului, acesta trebuie sa se continue cu o noua strada pe care sa fie construit un nou pod peste Bega. Acesta ar urma sa asigure legatura peste canal, intre bulevardul Dambovita si intrarea in pasaj catre strada Garii.

CITESTE SI: UPDATE: Afacerile baietilor destepti din administratia Fritz, un nou episod. Cele 22 de parcele ale consilierului local USR Razvan Negrisanu au picat la vot

La finele lunii septembrie 2021, Primaria Timisoara semna contractul pentru documentatia acestui drum + pod peste Bega. Cu 1 milion de lei, firma FIP Consulting ar fi trebuit sa o termine in 7 luni, adica la sfarsitul lui aprilie 2022.
Suntem in august 2024, la aproape 2 ani si jumatate distanta de acel moment, iar aceasta nu este inca gata. Vorbim despre documentatia si proiectarea ce ar trebui sa stea la baza unei viitoare licitatii pentru gasirea unor constructori care sa si faca acest drum cu pod cu tot, in doua loturi. Unul din Dambovita pana dupa pod si al doilea de la pod la pasajul Solventul.

Reprezentantii primariei spun ca acum firma este in faza obtinerii avizelor.

Acestia pun intarzierea pe seama traseului care ar trece printr-o zona contaminata a fostei platforme industriale pe care era combinatul chimic Solventul, dar pentru care anuntasera inca de vara trecuta ca au gasit solutii, mai ales ca administratia isi pune nadejdea in obtinerea de bani europeni pentru intregul proiect care ar costa 40 de milioane de euro, estimare despre care opiniatimisoarei.ro a dezvaluit ca are multe probleme. O analiza a devizului de lucrari, unele umflate, altele lipsa, o puteti gasi AICI.

Odata ce va reusi firma angajata de primarie in 2021 sa adune toate avizele in 2024, urmeaza obtinerea Autorizatiei de Construire fara de care nu poate porni licitatia.

Si mai un hop mare – exproprierile de pe traseu. Nu sunt gata nici masuratorile

Nici pana la acest moment nu s-au incheiat masuratorile in teren. In baza acestor determinari topo-cadastrale, trebuie identificate parcelele ce vor fi expropriate, mai apoi intocmita o lista publica, instiintati proprietarii, stabilit cuantumul despagubirilor pentru fiecare si plata acestora de la bugetul local.

Cu aceasta procedura inca in faza incipienta si cu documentatia inca nefinalizata, reprezentantii primariei se declara optimisti in privinta acestui proiect de infrastructura si au spus in mai multe randuri si continua sa sustina ca „dacă toate procedurile decurg fără probleme, construcția podului Solventul, parte a Inelului IV Vest, începe anul viitor„.

Cand firma ce se chinuie sa faca in 3 ani documentatia programata sa dureze 7 luni isi vinde consultanta mai scump decat proiectarea

Mai mult, opiniatimisoarei.ro a aratat ca asistenta tehnica a firmei FIP Consulting pe parcursul derularii executiei proiectului este mai scumpa decat… proiectarea, facuta tot de FIP Consulting.

Si asta nu e totul. Asistenta tehnica este prevazuta in devizul general pentru podul Solventul chiar de 2 ori. Iar acelasi proiectant, la Cluj Napoca, a asigurat asistenta tehnica la preturi de 10 ori mai mici decat la Timisoara.

Toate detaliile in linkul de mai jos!

CITESTE SI: Aici sunt banii dumneavoastra. Proiectantul angajat de administratia Fritz pentru podul peste Bega care va duce la Solventul isi vinde asistenta tehnica la Timisoara de 10 ori mai scump ca la Cluj-Napoca

La viitorul Pasaj Solventul, prin care masinile si tramvaiele ar fi trebuit sa treaca inca din iarna trecuta, se lucreaza la cheson, acea piesa de mari dimensiuni cu ajutorul careia, intr-un orizont de timp inca nedefinit se va realiza strapungerea pamantului de sub cele 10 linii de cale ferata.

default

Exit mobile version