TIMISOARA. S-ar putea pierde banii pentru proiectul de largire a drumului ce leaga Timisoara de Autrostrada Vestului, prin Dumbravita si Giarmata, daca CJT va rupe contractul cu firma constructoare.
Reprezentantii Consiliului Judetean Timis sunt nemultumiti de stadiul lucrarilor si ameninta ca, daca pana la finalul lunii nu se vor face progrese semnificative, sunt decisi sa rezilieze contractul si sa caute o alta firma care sa finalizeze proiectul. Insa, daca acest lucru se va intampla, exista riscul de a se pierde finantarea pentru investitie.
„Este o firma care nu are capacitatea financiara, contractul a fost semnat in 2019, de fosta administratie, noi incercam sa mobilizam firma, pentru ca, daca reziliem contractul, este posibil sa pierdem finantarea. Asta ar insemna cel putin jumatate de an de proceduri, punand in pericol finantarea, sau continuam acest joc de-a soarecele si pisica cu firma. Am dat un ultimatum constructorului sa vad mobilizare concreta pana la sfarsitul lunii, in caz contrar, luam in considerare rezilierea contractului, cu toate consecintele de rigoare. Asta n-o sa insemne ca o sa circulam mai bine pe acel drum, dar luam in calcul.
Rezilierea contractului poate sa insemne si pierderea finantarii, pentru ca noi avem termen pana in 2023 sa finalizam proiectul. Nu se poate trece de acest termen. In consecinta, daca reziliem contractul si avem o licitarie cu contestatii, atunci am putea pierde finantarea.
In saptamanile urmatoare vom lua o decizie in privinta acestei lucrari. Eu inca am incredere ca constructorul se poate mobiliza. E o situatie critica peste care nu vom mai putea trece. N-o sa lasam drumul asa. Vom gasi solutii„, a spus presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica.
In plus, acesta precizeaza ca, in continuare, reprezentantii Primariei Timisoara nu au miscat un deget in procedura de predare a stalpilor si a retelelor de alimentare pentru troleibuze, astfel incat sa poata demara lucrarile de largire si pe raza comunei Dumbravita.
Soseaua va fi modernizata si largita pe o distanta totala de 10 kilometri, lungime pe care sunt prevazute si 12 statii de transport public. Deocamdata, proiectul vizeaza tronsonul Centura – nod rutier A1. Pe acest segment este cuprinsa deja in proiect si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.
In locul intersectiilor semaforizate vor fi amenajate minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului.
Valoarea proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean.
Amplasamentul a fost predat catre constructor in septembrie 2020.
FOTO: peundemerg.ro