TIMISOARA. A expirat interdictia impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan din Timisoara spre Dumbravita, astfel ca stalpii pentru sustinerea firelor de alimentare pentru troleibuze pot fi mutati.
Momentul este asteptat de constructorii care se ocupa de largirea la 4 benzi a drumului ce leaga Timisoara de Autostrada Vestului si care acum lucreaza pe tronsonul de pe DJ 691 Dumbravita – Giarmata – A1.
O decizie legata de mutarea stalpilor trebuie luata cat mai grabnic pentru ca santierul sa poata fi deschis in acest an.
„In acest caz, toate partile implicate, inclusiv Primaria Timisoara, trebuie sa se puna de acord, intr-o viitoare sedinta de lucru, asupra modului in care se va proceda cu stalpii destinati troleibuzelor. Astfel, pe parcursul anului acesta se va putea interveni si in Dumbravita„, se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a Consiliului Judetean Timis.
Presedintele CJT Alin Nica a fost zilele acestea pe santierul deschis in toamna pe sectorul catre autostrada, intre centura si nodul cu A1, pe langa Giarmata, unde muncitorii sunt la treaba.
„In contextul precipitatiilor din ultima perioada, constructorul intervine cu utilaje pe senile si efectueaza o serie de lucrari ce pot fi realizate si in astfel de conditii meteo. De exemplu, monteaza tuburi de podete, decoperteaza si umple cu balast casetele realizate pentru cele doua benzi noi de circulatie. Conform acestuia, ar avea nevoie de aproximativ 30 de zile de conditii climaterice favorabile pentru a aduce intreg tronsonul la nivel de balast, pasul urmator fiind turnarea betonului stabilizat, atunci cand temperatura o va permite.
Se estimeaza ca soseaua va fi data in trafic pe patru benzi, pe tronsonul dintre Centura si A1, cel tarziu in luna septembrie a acestui an„, noteaza Consiliul Judetean Timis.
Dincolo de unele probleme ridicate de ingroparea retelei electrice, dar si de dimensiunea sensului giratoriu din Giarmata, care ar putea genera unele dificultati de ordin tehnic, lucrarea nu intampina blocaje.
Soseaua va fi modernizata si largita pe o distanta totala de 10 km si sunt prevazute si 12 statii de transport public.
Pe tronsonul Centura – nod rutier A1 este cuprinsa deja in proiect si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.
In locul intersectiilor semaforizate vom avea minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului.
Valoarea totala proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean, cu o contributie de 2%.
Amplasamentul a fost predat catre constructor la inceputul lunii septembrie.