TIMISOARA. Este oficial! Daca pana acum reprezentantii primariei spuneau ca in Timisoara nu se mai permite amenajarea garajelor, iata ca au decis acum un pret pentru licitatiile terenurilor. De asemenea, timisorenii care au astfel de constructii inchiriate de la primarie vor scoate mult mai multi bani din buzunar pentru a le folosi in continuare.
In sedinta ordinara de marti, alesii au modificat taxa de concesiune pentru terenul aferent garajelor edificate in Timisoara. Nivelul acesteia a fost stabilit la 26,10 lei/mp/an, taxa care va fi indexata cu rata inflatiei.
19 dintre alesii locali au votat pentru, iar 5 impotriva.
Potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, pe domeniul public au fost edificate 5.613 garaje, fiecare cu fisa de calcul sau contracte de concesiune, pentru care timisorenii plateau pana acum putin peste 1 leu/mp/luna. Executivul primariei a decis sa mareasca taxa de concesiune, deoarece municipalitatea incasa mult mai putin raportat la preturile reale.
„Limita minima a pretului concesiunii se stabileste astfel incat sa se asigure recuperarea in 25 de ani a pretului de vanzare al terenului, in conditii de piata, la care se adauga costul lucrarilor de infrastructura aferente”, se arata in proiectul de hotarare aprobat marti de alesii locali.
Pe langa faptul ca alesii au stabilit o noua taxa de concesiune, au dat mana libera timisorenilor sa ridice astfel de baterii.
„Propunem stabilirea unei noi taxe de concesiune, luandu-se in considerare pretul mediu de circulatie/mp din Timisoara pentru terenurile ocupate de garaje, respectiv 150 euro/mp, urmand ca taxa de concesiune sa fie calculata dupa modelul de calcul. Daca se va recupera in 25 de ani valoarea terenului rezulta taxa de concesiune ca fiind 6 euro/mp/an. S-a luat ca referinta valoarea de 4,35 lei pentru 1 euro si astfel rezulta ca taxa de concesiune pentru 1 mp/an este de 26,10 lei/mp/an”, se arata in hotararea aprobata de consilierii locali.
Cei care au deja fise de calcul emise vor plati aceeasi taxa ca cei care au contracte de concesiune, aceasta urmand sa fie recalculata de specialistii din primarie.
Cat despre constructia de garaje noi, reprezentantii primariei spuneau in anii trecuti ca nu mai permit amenajarea de astfel de constructii, motivand ca nu mai prea exista teren liber intre blocuri. Acum insa, alesii au aprobat deja si un pret minim de pornire a licitatiilor.
„Pentru terenul garajelor care urmeaza sa se liciteze in vederea edificarii de garaje, pretul minim de pornire a licitatiilor va fi de 26,10 lei/mp/an, care se va indexa anual cu rata inflatiei”, se mai arata in hotarare.
Cei care au platit deja pe 2013, pusi sa treaca din nou pe la ghisee
Potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, nu se doreste aprobarea unor noi constructii de tip garaj in oras, cu toate ca proiectul de hotarare permite asta. Cei care le au deja inchiriate de la primarie trebuie sa plateasca taxa marita chiar de anul acesta. Data scadenta este la 30 noiembrie. Asadar, cei care au platit deja concesiunea pe anul 2013 vor fi nevoiti sa mai treaca inca o data pe la ghisee pentru a achita diferenta de plata. Taxa veche era de 12,22 lei/mp/an, iar cea noua este de 26,10 lei/mp/an.
Potrivit primarului Nicolae Robu, terenurile de sub garaje care apartin municipalitatii nu vor fi scoase la vanzare. Motivul? In viitor, pe acele spatii ar putea fi amenajate spatii verzi sau parcari.
„Este o anomalie sa umplem orasul de garaje care ne impiedica sa mai facem spatii verzi si sa infrumusetam orasul. Deci e o taxa care trebuie platita in mod firesc pentru utilizarea domeniului public. Nu vrem sa vindem acel teren (n.r. de sub garaje), tocmai pentru ca, la un moment dat, probabil ca se va ajunge la alte variante de rezolvare a acestei probleme a pastrarii masinilor si locurile impanzite de garaje vor putea ajunge sa fie eliberate pentru a se face acolo spatii verzi, pentru a se asigura conditii mai bune de viata in oras”, a declarat Nicolae Robu.
Intrebat daca se doreste demolarea garajelor sau daca are vreo solutie pentru infrumusetarea acestora, edilul a raspuns ca nu s-a gandit momentan la nicio solutie.
„Nu iau in calcul neaparat (n.r. desfiintarea garajelor), eu intotdeauna sunt omul care vine cu solutii alternative. Cata vreme nu putem sa oferim cetatenilor alternative, desigur ca trebuie sa ne multumim si cu situatii care nu ne plac. Nu putem sa introducem restrictii fara a oferi alternativa. Foarte multe garaje sunt groaznic de urate. Nu am in momentul de fata o solutie, nu dispunem de fonduri ca sa alocam pentru asa ceva. Vom ajunge sa ne ocupam in timp si de garaje, astfel incat ele sa arate cu totul altfel decat arata acum. Avem alte prioritati”, a conchis Robu.