TIMISOARA. Lansata in urma cu cateva zile, cea de-a doua licitatie pentru cumpararea de tramvaie noi pentru Timisoara a fost blocata, la scurt timp printr-o contestatie depusa de Electroputere VFU Pascani direct la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
Aceasta dupa ce o alta licitatie fusese ratata in toamna anului trecut intrucat nicio firma nu s-a aratat interesata, din pricina faptului ca pretentiile Primariei Timisoara erau socotite prea mari.
Constructorii de la Pascani, cei care au modernizat si o buna parte dintre tramvaiele Armonia care circula acum la Timisoara, si cu care Primaria e in proces pentru aproape 1 milion de euro, reclamau faptul ca in caietul de sarcini se gasesc o multime de greseli si neclaritati. Nu le-au semnalat direct la Primaria Timisoara, ci au mers direct la CNSC, blocand astfel procedura de achizitie.
Detalii AICI.
„Respinge, pentru neconstituirea cauțiunii (neprezentarea dovezii constituirii cauțiunii), contestația SC Electroputere VFU Pașcani SA nr. 354/12.02.2019, în contradictoriu cu Municipiul Timișoara. Prezenta decizie este obligatorie pentru părțile cauzei. Impotriva ei se poate formula plângere, în termen de zece zile lucrătoare„, se arata in decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor.
Ramane de vazut daca cei de la Pascani se vor intoarce la CNSC sa formuleze o plangere impotriva hotararii. Pana atunci, procedura de licitatie lansata de Primaria Timisoara pentru innoirea flotei de tramvaie poate merge mai departe.
Valoarea contractului este estimata la peste 40 de milioane de euro fara TVA, aceasta insemnand mai bine de 2,5 milioane de euro/bucata. E prevazuta insa si o suma mai mare, de peste 100 de milioane de euro, pentru situatia in care municipalitatea decide sa suplimenteze numarul de garnituri si sa achizitioneze 40 de tramvaie.
Daca la prima licitatie, printre cerintele din caietul de sarcini figura o autonomie de 60 km, in cazul unei pene de curent sau a unei defectiuni de alimentare, de asta data, pretentia a fost redusa de municipalitate la cel putin 10 km, altfel oferta va fi respinsa.
Firmele interesate sa aduca tramvaiele pe baterii pentru Timisoara au termen pentru depunerea ofertelor 8 aprilie.
Evaluarea ofertelor va tine seama de pret, de mentenanta (costul reparatiilor si mentenanta pana la 1 milion de km), termenul de garantie si autonomia garniturilor.
Tramvaiele vechi care circula acum in Timisoara au fost fabricate intre anii 1962 si 1973 si au depasit cu mult momenul la care puteau fi casate.