Opinia Timisoarei

Lipsa curselor de pe Aeroportul International ‘Traian Vuia’, obiect al interventiei deputatului Daniel Toda in plenul Parlamentului (P)

În ultima perioadă, destinaţiile oferite de aeroportul nostru sunt tot mai puţine. Mulţi timişoreni şi bănăţeni sunt nevoiţi să stea în maşină trei ore pentru a zbura de pe Budapesta, Belgrad sau chiar Cluj. Dacă Wizz Air a suspendat unele zboruri datorită necesităţii verificării motoarelor noilor aeronave achiziţionate, alte companii aeriene nu şi-au arătat deloc interesul de a exploata noi rute comerciale de pasageri.

Din când în când, conducerea aeroportului anunţă discuţii pentru venirea aici a unor noi companii aeriene. Însă, nimic nu se concretizează. Dacă, la un moment dat, „Traian Vuia” era al doilea aeroport din ţară după numărul de pasageri, acum am căzut pe locul patru, după Cluj şi Iaşi.

Îmi veţi spune că Iaşiul adună pasageri din toată Moldova. Eu îmi amintesc doar că aeroportul din Iaşi era acum paisprezece ani precum o staţie CFR în comparaţie cu al nostru, deşi românii erau plecaţi şi atunci la muncă înstrăinatate şi trebuiau să se mai întoarcă pe acasă” a explicat deputatul REPER de Timiş, Daniel Toda.

Totuşi, aşa cum a subliniat deputatul, în luna aprilie va fi inaugurat un nou terminal pentru plecări externe şi este în curs licitaţia pentru realizarea liniei de tren care să facă legătura între Gara de Est şi aeroport. „Dacă Uniunea Europeană ne dă bani pentru a dezvolta infrastructura, din păcate, nu ne poate da şi manageri. De fapt, chiar dacă ne-ar da manageri, ar fi schimbaţi de vreun pesedist sau penelist cu influenţă fiindcă nu atribuie contractele băieţilor de la partid sau nu îi angajează prietenii” consideră Daniel Toda.

Problema aeroportului Timişoara este conducerea. Mereu schimbată, conform dorinţelor vreunui ministru al transporturilor sau a vreunui lider local al coaliţiei de guvernare. Degeaba accesăm fonduri europene dacă nu avem zboruri. Avem nevoie de un management profesionist care să poată negocia cu marile companii aeriene. Care să le ofere condiţii atractive pentru zborurile de aici. Un manager bun nu ştie doar să construiască terminale goale, trebuie să înţeleagă ce înseamnă sectorul acesta de activitate. Nu cred că timişorenii şi bănăţenii mertă să fie puşi pe drumuri trei ore şi jumătate pentru a lua avionul de la Budapesta” a subliniat deputatul Toda problema principală a aeroportului din Timişoara.

Până atunci, pentru a compensa lipsa turiştilor, ministrul Grindeanu a anunţat că va participa la inaugurarea noului terminal al aeroportului nostru.

Exit mobile version