TIMISOARA. Dupa ce la jumatatea lunii decembrie a anului trecut a fost semnat contractul pentru constructia soselei care va ocoli Timisoara prin zona de sud, iata ca au aparut si primele… probleme.
CITESTE SI: Schimbarea fabuloasa de care va avea parte Filarmonica Banatul din Timisoara
Primarul Nicolae Robu a studiat proiectul viitoarei sosele de centura si a descoperit unele detalii care nu au fost luate in seama in proiect. Edilul a avut o intalnire cu reprezentantii CNAIR, ai Consiliului Judetean Timis, si cu cei ai primariilor localitatilor aflate la sud si est de Timisoara, pe unde va trece viitoarea sosea ocolitoare pentru a discuta ‘neajunsurile’ pe care Robu le-a identificat in proiect.
„Mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca Drumul Boilor, acest drum care leaga Mosnita Veche de Timisoara pe o scurtatura, drum extrem de util pentru o multime de cetateni care locuiesc in zona periurbana din estul Timisoarei, este pur și simplu ignorat. Dar in neregula sunt si alte intersectii, despre care n-o sa vorbesc însa, acum„, a scris pe pagina sa de facebook primarul Nicolae Robu.
Edilul spune ca in urma intalnirii avute cu reprezentantii tuturor partilor implicate nu s-a ajuns la nicio concluzie exacta, insa a dezvaluit planurile pe care le are municipalitatea pentru zona prin care va trece soseaua ocolitoare a Timisoarei.
„Noi vrem la intersectia cu Drumul Boilor un pasaj –subteran sau suprateran-, aceasta ar fi solutia ideala. Suntem dispusi inclusiv să intram in parteneriat si sa sustinem noi financiar realizarea pasajului, numai sa se faca. Am acceptat, neavand de ales, ca acest atat de important obiectiv sa fie pe doua benzi, nu pe patru, in logica e mai mult decat nimic, dar vrem ca macar sa se faca cum trebuie!„, a completat primarul Nicolae Robu.
CITESTE SI: In sfarsit se face. Polivalenta mica de la Timisoara ar putea fi gata pana la finalul anului
Contractul pentru construirea Variantei de Ocolire Timisoara Sud a fost iscalit in 18 decembrie, iar viitoarea centura va avea o lungime de 25,69 km si va lega DJ591 si DN6 prin sudul orasului.
Antreprenorul general este Tirrena Scavi cu pretul ofertat de 272,4 milioane lei, fara TVA (71% din valoarea estimata). A inceput deja proiectare, care va dura 6 luni, iar odata aceasta incheiata, in 2 ani soseaua trebuie sa fie gata. Garantia lucrarilor este de 10 ani.
Licitatia a fost lansată anul trecut in 22 aprilie, ofertele au fost deschise august 2017, iar castigatorul a fost desemnat abia in februarie 2018. Din februarie si pana la finele lunii noiembrie s-a dus lupta contestatiilor in instanta.
In paralel, acum se munceste la intocmirea documentatiei pentru exproprierea celor 550 de parcele aflate in calea soselei de centura de la Timisoara.
Viitoarea sosea ocolitoare va avea cate o banda pe sens, 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel, pe ruta intrarea in Timisoara dinspre Sag – Giroc – Mosnita Noua – Ghiroda – legatura cu centura de nord (Calea Lugojului-Calea Aradului), care a fost inaugurata in 2009 si masoara 12,6 km.
Lucrarile la Drumul Boilor ar putea incepe in acest an
Drumul Boilor este o sosea de 1,5 km care va face o conexiune mai rapida intre Timisoara si zona rezidentiala din Mosnita Noua.
Soseaua va porni din cartierul Plopi, de la intersectia cu strada Albastrelelor, si va intra direct pe Drumul Comunal 149, cunoscut drept Drumul Boilor. Lucrarile vor cuprinde amenajarea carosabilului cu 2 benzi de circulatie, amenajarea de trotuare, piste de biciclete si spatii verzi.
Partea de traseu care tinea de comuna Mosnita a fost deja realizata, iar Primaria Timisoara trebuie sa faca doar racordul la acel segment.
Traseul insa trecea pe mai multe terenuri proprietate privata, iar oamenii au cerut ca in schimbul parcelelor donate sa le fie asigurat accesul la drum si sa le fie facute racorduri la utilitati pe banii Primariei Timisoara.
Ultima expropriere a fost realizata la finele anului 2018, pentru ca pe parcursul acestui an sa se intocmeasca proiectul tehnic si sa se treaca la faza de executie.