TIMISOARA. Mobilizare foarte slaba pe santierul Centurii Sud Timisoara in ultima luna. Lucrarile se desfasoara cu viteza melcului, iar ploile cazute in ultima perioada au intarziat si mai mult activitatea muncitorilor.
Daca in 4 septembrie gradul de realizare a lucrarii era de 55 la suta, dupa o luna antreprenorul Tirrena Scavi a ajuns cu chiu cu vai la 57%.
Aceasta, desi, conform contractului, Varianta de Ocolire Sud ar trebui sa fie gata de Craciun, dar e o certitudine deja de foarte multa vreme ca asta nu se va intampla.
„Pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud, luna septembrie s-a incheiat cu un progres redus, iar stadiul total de executie este de circa 57%. Antreprenorul are in continuare o mobilizare insuficienta, prestand activitati similare pe o perioada indelungata. Ritmul de realizare a lucrarilor este scazut, existând chiar sectoare abandonate. Ploile din ultima parte a lunii septembrie au intarziat si mai mult activitatea din santier„, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.
In ultimele saptamani, muncitorii au actionat in zonele Freidorf, Chisoda si Mosnita Noua, precum si la conexiunea cu drumul national Timisoara – Sag.
„Activitatea antreprenorului Tirrena Scavi a constat in executarea de lucrari la drum – strat de fundatie de balast (zona Freidorf), asternere strat de baza (zona Chisoda) si piatra sparta (zona Mosnita Noua); lucrari la structuri – pasajul de la conexiunea cu DN 59 Timisoara – Sag; alte lucrari la bretelele cu nodul rutier DN 6 Timisoara – Remetea Mare.
Obligatiile financiare ale beneficiarului catre antreprenor au fost indeplinite in termen pe tot parcursul contractului„, precizeaza reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
Acelasi antreprenor Tirrena Scavi este in mare intarziere si pe santierul Drumului Expres Craiova – Pitesti.
In zilele urmatoare, CNAIR va emite o noua serie de Certificate Intermediare Constatatoare, iar italienii sunt pe cale sa primeasca o a doua bila neagra pe lista firmelor de constructii care nu-si fac treaba. Cei de la Tirrena Scavi risca sa nu mai primeasca niciodata vreo lucrare in Romania, conform noului sistem de evaluare implementat de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care vrea sa pedepseasca societatile care nu-si respecta contractele.
Dupa o serie de probleme in actionariatul companiei Tirrena Scavi, care au atras si altele, iar mai apoi au dus la solicitarea unui credit bancar important, care a fost aprobat, cei de la Tirena Scavi au cerut CNAIR un ragaz sa se reechilibreze pentru a putea asigura ritmul necesar pe santierul Centurii Sud de la Timisoara.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus ca a avut intelegere pentru antreprenor, iar la inceputul lunii septembrie i-a dat ultimul avertisment. Daca mobilizarea nu creste, Sorin Grindeanu a anuntat ca isi va asuma rezilierea contractului, chiar daca se vor pierde luni bune pana cand se va gasi o alta companie sa continue proiectul.
Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timisoara a fost prelungit in toamna anului trecut, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul acesta.
In urma licitatiei, lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.