TIMISOARA. Se mentine ritmul sustinut pe santier intre Timisoara Est si Lugoj, pe lotul 2 din magistrala de cale ferata Caransebes – Arad, care se modernizeaza cu fonduri europene prin Programul National de Redresare si Rezilienta.
De altfel, tronsonul Lugoj – Timisoara Est a fost si primul pe care au inceput lucrarile la infrastructura feroviara, fiind si cel mai avansat.
Zilele acestea, muncitorii de la FCC Construccion au finalizat noua varianta de traseu temporar in statia Topolovatu Mare si au trecut la demontarea liniilor vechi, a traverselor si stalpilor de alimentare pentru a pregati noul terasament pentru sina dubla.
„În cadrul lucrărilor de pe lotul 2 Lugoj-Timișoara Est, din data de 20.11.2024, în stația Topolovăț, Cap Y, circulația feroviară se face pe varianta nouă de traseu. Acest lucru rezultă din lucrările de inflexiune a firului vechi de circulație.
Urmează demontarea linilor, traverselor și a stâlpilor LC și pregătirea noului terasament, cu linie dublă, pe care trenurile de călători vor circula cu o viteză de 160km/h.
Totodată, continuă lucrările pe toată distanța Lugoj – Timișoara Est, în momentul de față se execută lucrări la podețe, poduri, terasamente și peroane„, transmit reprezentantii CFR Infrastructura Timisoara.
Lotul 2 Lugoj – Timisoara Est, de 54,13 km, este modernizat de compania spaniola FCC Construccion SA si trebuie sa fie gata pana in 28 iunie 2026. Valoarea contractului este de 1.916.221.849 lei fara TVA.
Obiectivele modernizarii liniei dintre Lugoj si Timișoara Est sunt:
► creșterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru cele de marfa pe intregul tronson;
► modernizarea statiilor, haltelor de miscare si a punctelor de oprire, inclusiv construirea de pasarele, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
► modernizarea cladirilor stațiilor/haltelor de calatori,
► facilitati pentru persoanele cu dizabilitati;
► montarea de panouri fonoabsorbante și/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
► instalatii de centralizare electronica noi in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
► modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
► modernizare poduri, podete si treceri la nivel;
► maximizarea capacitatii de tranzit.
Va reamintim, intreaga magistrala Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabiliteaza cu bani europeni prin PNRR, aproape 9 miliarde de lei si a fost impartita in 4 loturi. Toate cele patru tronsoane trebuie sa fie gata la finele anului 2026.