TIMIȘOARA. Vin vești bune de pe șantierul de autostradă Margina – Holdea, cel mai așteptat obiectiv de infrastructură din vestul României.
La un an de la emiterea Autorizației de Construire, duminică, bosniacii tocmiți de omul de afaceri Doinel Umbrărescu lucrau de zor în celebrele ‘tuneluri pentru urși’, în vreme ce muncitorii UMB se apropie de finalizarea terasamentului la sol și sunt la jumătate cu pilonii de pe segmentul suspendat, din lotul de nici 10 kilometri rămas de făcut din Autostrada Vestului.
Ultimele imagini din zona au fost filmate de cititorul opiniatimisoarei.ro care monitorizează șantierele din Timișoara și din județ.
***
Cu licitația deblocată de ministrul Transporturilor, a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fără TVA. A urmat proiectarea lucrărilor, iar vara trecută s-a trecut la treabă.
Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării. Aceasta, în condițiile în care drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care șoferii de tiruri și camioane, respectiv cei de autoturisme îl folosesc deopotrivă. Un drum ce necesită în permanență lucrări de reparații.
Noua bucată de autostradă va avea două ‘tuneluri pentru urși’, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale, cu platforma de 11,25 m.
Întreg segmentul Margina – Holdea, care se face cu bani europeni, trebuie să fie gata în 2026. (august 2026 finalizare lucrări/decembrie 2026 pentru decontare facturi)