TIMISOARA. A fost nevoie de o noapte intreaga de pregatiri si eforturi pentru ancorarea, pe o platforma de transport, a unui fragment urias din ceea ce va fi, la montare, cea mai mare macara construita vreodata in Romania. Utilajul fabricat la Timisoara, la fostul UMT, a plecat in aceasta dimineata spre Tulcea, unde va ‘munci’ in santierul naval la construirea de vapoare.
Transportul agabaritic a iesit pe poarta fabricii in jurul orei 11.30 urmand un traseu catre Arad. Pentru ca piesa lunga de 14 metri, avand o latime de 7 metri si 2 inaltime depaseste latimea unui drum obisnuit in Romania, a fost nevoie de blocarea circulatiei intre Padurea Verde si iesirea din Timisoara spre Arad. S-a ales acest traseu ocolitor din pricina lucrarilor care se executa in aceasta perioada in zona Modern.
Traseul complet pe care il va urma macaraua este:
DN69: Timisoara – Intersectie DN69 – Centura Timisoara; DN Centura Timisoara: Intersectie DN69 – Centura Timisoara – Intersectie DN6 – Centura Timisoara; DN6: Intersectie DN6 – Centura Timisoara – Orsova – Centura Drobeta Turnu Severin – Ciochiuta – Intersectie DN6 – DJ674; DN66: Intersectie DN66 – DJ673 – Filiasi; DN65F: Filiasi – Intersectie DN65 – DN65F; DN65: Intersectie DN65 – DN65F – Slatina – Pitesti DN65B; A1: Pitesti – Intersectie A1 – DN Centura Bucuresti; DN Centura Bucuresti: Intersectie A1 – DN Centura Bucuresti – Intersectie DN1 – DN Centura Bucuresti – Intersectie A2 – DN Centura Bucuresti; A2: Intersectie A2 – DN Centura Bucuresti – Intersectie A2 – DN22C – Intersectie A2 – A4; A4: Intersectie A2 – A4 – Ovidiu; DN22: Ovidiu – Tariverde – Tulcea.
Convoiul va fi insotit, conform prevederilor Autorizatiei Speciale de Transport (AST), de doua vehicule autorizate si de un echipaj al Politiei Rutiere. Transportul se va desfasura etapizat, cu intreruperea temporara si locala a circulatiei rutiere pe traseu.
Cum va arata macaraua montata?
Cand toate partile componente ale macaralei vor ajunge la Tulcea, se va trece la montarea uriasului utilaj. Complet functional, acesta cantareste 1000 de tone si poate ridica pana la 120 de tone odata. Are o inaltime de 100 de metri si 64 de roti.
Turnul macaralei are o lungime de 20 de metri si un diametru de 4 metri, asezat pe o platforma cu consola ce poate face o rotire de 360 de grade. Catargul macaralei masoara 28 de metri, iar bratul 62. De la baza si pana la varf, utilajul are o inaltime totala de 100 de metri, potrivit reprezentantilor fabricii.
Potrivit programului intocmit de firma transportatoare, macaraua uriasa ar trebui sa ajunga la destinatie, pe santierul naval de la Tulcea, chiar de Paste.