TIMISOARA. Ritm sustinut al lucrarilor pe tronsonul 4 al Autostrazii Lugoj – Deva.
Se munceste in zona cea mai provocatoare pentru constructor – faimosul deal al liliecilor in care trebuie sapat, in care trebuie facute consolidari si amenajata soseaua de mare viteza, dar si la montarea de grinzi prefabricate la doua pasaje.
Din acest motiv s-au si impus restrictii de circulatie pe DN76, unde traficul se inchide periodic, cate 30 de minute, la 2 ore, vreme de zece zile, in sectorul cuprins intre localitatea Bejan si breteaua 4, de intrare, a autostrazii A1 Deva-Orastie. Inchiderea temporara a traficului, inca din 22 mai, a fost semnalizata cu bariere, iar la capetele sectoarelor de drum se afla piloti de trafic. Masura ar trebui sa ia sfarsit in 31 mai.
Lucrarile sunt gata aproape 80 la suta pe lotul 4 al Autostrazii Lugoj-Deva, mai cunoscut drept Autostrada Liliecilor.
Antreprenorul a dat asigurari ministrului Transporturilor Lucian Sova nu demult ca acest tronson ar putea fi dat in circulatie si a avansat chiar si un termen – luna octombrie a acestui an.
Echipa de la Asociatia Pro Infrastructura, care monitorizeaza marile santiere din Romania, apreciaza ca e greu de crezut ca Lotul 4 al Autostrazii Lugoj – Deva ar putea fi terminat inainte de jumatatea anului viitor.
Dar, si daca ar fi gata atunci, o alta piedica ar putea sta in calea deschiderii circulatiei pe acest segment: nodul rutier de la Ilia, care se afla pe Lotul 3, inca in santier si el. Or daca cele doua nu se vor conexa perfect in acel punct, tronsonul 4 ar putea sta mult si bine finalizat, dar muzeu in aer liber.
Mai multe imagini spectaculoase de pe santierul Autostrazii Lugoj-Deva lot 4 au fost postate pe Forumul peundemerg.ro.
****
Va reamintim, cei aproximativ 22 de kilometri de pe tronsonul 4 al Autostrazii Lugoj-Deva, intre Soimus si Ilia, sunt in lucru inca din 2014.
Cea mai cunoscuta piedica in calea lucrarilor, despre care s-a vorbit ani la randul, au reprezentat-o cei cativa lilieci protejati din grota de la Soimus, care in 2017 au fost mutati in Pestera Romanesti din Timis. Acestora insa li s-au adaugat si alte probleme spinoase, cum ar fi relocarea mai multor stalpi de inalta tensiune apartinand Transelectrica si E-Distributie.