La aproape patru ani de la initiativa Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timis, de a solicita UE fonduri europene pentru crearea unui brand care sa reprezinte produsele si serviciile din Banatul istoric, astazi s-a taiat panglica inaugurala a proiectului “Made in Banat”.
Parteneri in cadrul acestui exercitiu de marketing european, care se adreseaza comunitatii de afaceri din aceasta regiune istorica, sunt camerele de comert din Kikinda, Pancevo si Zreneaninn, din Serbia, precum si organizatiile camerale din Timis si Caras-Severin, la care s-a alaturat, in calitate de partener de proiect, si Agentia de Dezvoltare Economica a Judetului Timis. Scopul principal al proiectului tine de cresterea competitivitatii produselor fabricate in Banatul istoric, din Romania si Serbia, pe piata europeana prin crearea si promovarea unui brand care sa le certifice calitatea.
“Made in Banat” este un proiect european finantat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontaliera Romania – Republica Serbia si va avea o durata de 18 luni.
“Acest proiect vine la timpul potrivit si il sustinem in totalitate! Spun ca vine la timpul potrivit deoarece, chiar in aceasta perioada, am intensificat relatiile de colaborare dintre firmele din Banatul istoric, aflate de o parte si de alta a granitei, prin deschiderea frecventa a punctelor de frontiera, un proces care va continua si pe mai departe. Sunt convins ca rezultatele nu vor intarzia sa apara”, a declarat consulul general al Republicii Serbia la Timisoara, Lazar Manojlovic, la festivitatea de lansare a proiectului “Made in Banat”.
Rand pe rand, reprezentantii camerelor de comert din Kikinda, Pancevo si Zreneanin si-au declarat sustinerea totala pentru implementarea cu succes a proiectului de branduire a produselor si serviciilor din Banat, proces vazut ca un atu in competitia cu celelalte marfuri de pe piata europeana.
“Acest proiect poate fi foarte important pentru revigorarea intreprinderilor mici si mijlocii din Kikinda, afectate de criza economica. Orasul nostru a fost un centru industrial puternic in fosta Iugoslavie si, prin urmare, are resurse sa revina in prim-planul economiei din Serbia”, a punctat si presedintele Camerei de Comert si Industrie din Kikinda, Tibor Sebek.
Inainte de prezentarea in detaliu a proiectului lansat, astazi, la Timisoara, Emil Mateescu, consilierul personal al presedintelui CCIA Timis, Georgica Cornu, a tinut sa precizeze ca, dupa cele 18 luni de implementare, marca “Made in Banat” va fi asezata pe toate produsele de top fabricate in aceasta zona.
“Este foarte important sa elaboram aceasta marca, pentru a ajuta la promovarea marfurilor romanesti in competitia dura de pe piata internationala”, a conchis Emil Mateescu. Urmeaza ca fiecare dintre partenerii de proiect, din Romania si Serbia, sa identifice marfurile si serviciile ce urmeaza a fi supuse procesului de branduire banatean.