TIMISOARA. Muncitorii care reabiliteaza malurile Begai au trasat alei pietonale si piste de biciclete mult prea inguste. Potrivit primarului Nicolae Robu, totul s-a facut de teama birocratiei, pentru ca cei responsabili nu au mai vrut sa astepte dupa avize pentru taierea copacilor. Edilul ne asigura insa: vor fi taiati mai multi copaci pentru largirea aleilor.
opiniatimisoarei.ro a scris deja despre aceasta problema. Odata anuntat ca aleile sunt prea inguste, primarul a chemat proiectantii la discutii si le-a trasat sarcini sa modifice proiectul.
„S-a vazut de fiecare data. Cand se trece la punerea in practica, atunci se vad anumite lucruri. Daca te uiti in planse, e totul frumos. La malurile Begai nu e frumos nici in planse. Se rezolva. Va spun de unde au aparut problemele: pentru a nu se tergiversa obtinerea de avize, s-au acceptat solutii mai simple, care nu vizeaza taierea unor arbori, spre exemplu. Eu spun mereu ca nici in privinta arborilor, ca de altfel in nicio privinta, fundamentalismul, talibanismul nu e in regula. Intamplator, e vorba si despre arbori foarte batrani pe care un om voinic ii poate tranti fara probleme. Dar si daca n-ar fi fost asa, se planteaza alaturi sute de arbori. Nu e normal atunci sa dai peste cap un proiect pentru ca s-a intamplat sa fie pusi intr-o cu totul alta logica, cu 50 de ani in urma cativa pomi in locul in care se face amenajarea. E vorba despre pomi care nu sunt arbori monumentali, nu au vreo valoare speciala si nici nu au vreo asociere cu vreo personalitate”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Intrebat exact cati copaci vor fi taiati, primarul Nicolae Robu a raspuns ca asta se va afla abia la sfarsit. Da asigurari ca vor fi pusi alti arbori in loc.
„Nu stiu cati vor fi taiati, nu e vorba de foarte multi, e vorba de cati se planteaza. Noi procedam legal, nu ilegam. Noi putem spune, plantam 100 si taiem 5. La final puteti afla cati se taie”, a conchis Robu.
Biciclete de inchiriat si sezlonguri pe malurile Begai
Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Potrivit primarului, firma care se ocupa de amenajare lucreaza foarte bine, asa ca proiectul ar trebui sa fie gata la timp, la jumatatea anului 2015.
Practic, vor fi refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, vor fi amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, va fi cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, vor fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.
Canalul Bega a fost primul canal navigabil de pe teritoriul actual al Romaniei, construit intre 1728 si 1760. Are o lungime de 44 km pe teritoriul tarii noastre si 72 km pe teritoriul Serbiei. A fost aur pentru transportul comercial de marfuri, in perioada interbelica acesta a ajuns chiar si la 250.000 de tone pe an. In 1944, canalul Bega transporta aproximativ 500.000 de pasageri. In anul 1958 a fost inchis transportului de marfuri, iar aproape zece ani mai tarziu a fost inchis si transportului de persoane. Acum doi ani, in 2012, a fost redeschis incet incet navigatiei.