TIMISOARA. Au pornit lucrarile pe bucata lipsa din Autostrada Vestului, de nici 10 kilometri, cunoscuta drept autostrada cu tuneluri pentru ursi, insa pana cand obiectivul de infrastructura va fi gata, trebuie sa folosim inca cel putin doi ani DN68A, cea mai tranzitata sosea din vestul Romaniei.
Drept urmare, CNAIR a lansat licitatia pentru gasirea unei firme care sa asigure reparatiile pe sectorul Margina – Holdea din drumul national, iar la termenul limita in cursa pentru castigarea contractului s-au inscris 3 companii: PORR CONSTRUCT, SYLC CON TRANS si DRUMURI SI PODURI BANAT.
Conform documentatiei din Sistemul Electronic de Achizitii Publice, se va incheia un „Acord cadru pentru lucrari de tasari locale pe DN 68A km 38+750 – 53+000 Margina-Holdea” pentru o perioada de doi ani.
Valoarea estimata a contractului este de 21.362.500 lei fara TVA, adica 5 milioane de euro cu TVA.
Cele 3 oferte au intrat in evaluare tehnica la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Intre timp, firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu au trecut la treaba pe bucata lipsa de pe soseaua de mare viteza, de nici 10 km, care trebuie finalizata pana in 2026.
Dinspre nodul rutier Holdea catre Margina au inceput de zile bune interventiile pregatitoare pentru drumul tehnologic.
In 22 aprilie, Ministerul Transporturilor a publicat Autorizatia de Construire pentru prima parte din tronsonul lipsa de autostrada, urmand ca pentru cei 2 km pe care se vor afla efectiv tunelurile sa fie emisa inca una.
Recent, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dadea asigurari ca segmentul de autostrada, care se face cu bani europeni, va fi gata in 2026.
***
Va reamintim, cu licitatia deblocata de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA.
Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva.
Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale, cu platforma de 11,25 m.
Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Nadlac pana dupa Sibiu, dar si spre Targu Mures si Cluj Napoca.