TIMISOARA. Nici vorba sa ne plimbam prea curand cu masinutele electrice cumparate de Primaria Timisoara anul trecut. Pentru ca asa e in Romania, minibuzele destinate turistilor nu pot fi omologate si inmatriculate. Autoritatile locale si-au dat seama abia pe parcurs de acest aspect…
30.000 de euro ne-a costat, din bugetul local, moftul primarului Nicolae Robu. Edilul a tinut mortis ca masinutele sa fie cumparate anul trecut, spre sfarsitul verii. Timisorenii s-au putut plimba cu ele intr-o singura zi, pe 17 septembrie, cand au fost organizate deplasari prin oras, masinutele avand numere rosii. Apoi au fost trimise la iernat intr-un depozit al RATT.
Specialistii Primariei Timisoara se chinuie acum sa le inmatriculeze, insa nu gasesc o institutie care sa se ocupe de omologarea lor, pentru ca altfel nu pot circula pe drumurile publice. Intre timp, Nicolae Robu sustine ca pierderea nu poate fi imputata niciunui angajat al primariei, de achizitie ocupandu-se city-managerul Sorin Dragoi.
A gasit insa solutia pentru ca nimeni sa nu aiba de suferit: masinutele ar putea sa-i plimbe pe turisti la Muzeul Satului Banatean sau prin Gradina Zoologica, iar mai incolo pe aleile pietonale din centrul orasului, printre terase.
„Nu putem sa imputam nicicui, noi le folosim, le putem folosi intern, la muzeu (n.r. Muzeul Satului Banatean), la Gradina Zoologica, inclusiv in centrul istoric. Ele nu pot circula pe drumurile publice, dar nu suntem noi de vina. De vina este legislatia stupida din Romania, care nu permite inmatricularea lor. Mai rau de atat, de fapt, este ca in Romania nu avem o institutie sau nu am identificat-o noi pana acum, care sa faca omologarea lor. RAR nu o poate face, domnul city manager (n.r. Sorin Dragoi) s-a adresat RAR, bineinteles. Avem o hartie oficiala de la RAR. Ni s-a spus ca Astra Arad face omologari, domnul Dragoi s-a adresat celor de la Arad si a primit raspunsul ca fiind in insolventa, nu mai pot sa faca. Eu, personal, chiar i-am spui domnului Dragoi sa stea de vorba cu oamenii de la varf, nu vad nicio legatura intre insolventa si omologare. O firma aflata in insolventa poate sa isi desfasoare activitatea fara restrictii”, a explicat primarul Timisoarei.
Edilul-sef sustine ca ar trebui incheiata o intelegere cu Consiliul Judetean Timis, care are in administrare Muzeul Satului Banatean, pentru ca municipalitatea sa poata faca ture acolo cu masinutele electrice.
„Trebuie sa facem o intelegere, ca ei sa ne permita sa le folosim pe arealul muzeului. Se pot face plimbari acolo, intre anumite ore. Eu nu stiu cine si-ar fi pus problema ca un lucru cumparat in UE nu poate fi folosit… Eu nu cred ca este vinovat domnul city manager, pentru ca, hai sa ne intrebam, cine si-ar fi imaginat ca ceva ce poate fi inmatriculat in Ungaria, tara membra a UE, nu poate fi inmatriculat in Romania, de asemenea, tara membra a Uniunii Europene… Cred ca nimeni nu isi punea macar problema asta. Nu ne resemnam, actionam mai departe. Ne-am adresat si Ministerului Transporturilor, nu am primit raspuns inca, sa vina cu un ordin care sa ne permita sa iesim din impas”, a completat Robu.
Intrebat daca s-ar putea ajunge la vanzarea minibuzelor cumparate cu 30.000 de euro, primarul Timisoarei a tinut sa precizeze ca nu crede ca se va ajunge la asta.
„Nu cred ca e cazul sa le vindem, eu cred ca trebuie sa le folosim in zonele pe care le-am mentionat, inclusiv cand e gata amenajarea, in centrul istoric. Acolo se va putea, pentru ca nu vor fi drumuri publice, va fi zona pietonala si se vor putea face plimbari cu ele. Sigur le vom folosi pentru asta”, a conchis Robu.