TIMISOARA. Colectarea taxelor si impozitelor de catre Primaria Timisoara de la firme si cetateni ar putea fi imbunatatita prin facilitatile fiscale permise prin noua OUG aprobata la inceputul lunii septembrie.
Ca sa ii determine pe restantieri sa isi plateasca darile, municipalitatea le sterge dobanzile si penalitatile, daca achita taxele si impozitele din acest an pana in 25 noiembrie.
„Directia Fiscala a Municipiului Timisoara propune facilitati fiscale pentru contribuabilii care isi achita pana la sfarsitul lunii noiembrie datoriile inregistrate catre bugetul local la data de 31 august 2024. Astfel, dobanzile si penalitatile vor fi anulate, cu conditia achitarii obligatiilor fiscale principale pana la data de 25 noiembrie 2024„, se arata intr-un proiect de hotarare ce va fi supus votului Consiliului Local Timisoara in sedinta de marti.
„Prezentele masuri se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, unitati administrativ-teritoriale ori institutii publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz.
1.B. in categoria debitorilor prevazuti la pct. 1.1 se includ si urmatorii debitori:
a) debitorii declarati insolvabili, potrivit legii;
b) persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de
procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul de procedura fiscala,
sau raspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu
modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu
modificarile si completarile ulterioare, pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31
august 2024 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a
hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii;
c) debitorii aflati in procedura insolventei ori aflati in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare;
d) debitorii care la data de 31 august 2024 inclusiv, inregistreaza numai obligatii de plata accesorii
nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, iar accesoriile nu au fost stinse
pana la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
e) debitorii carora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligatii bugetare principale
scadente pana la data de 31 august 2024 inclusiv, ca urmare a unui control fiscal, aflat in derulare la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari, indiferent de data comunicarii deciziei de impunere.
Prin obligatii bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv se intelege:
a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la data de 31 august
2024 inclusiv. Sunt considerate obligatii bugetare principale restante si obligatiile bugetare principale datorate
de debitorul aflat in insolventa pentru care s-a implinit scadenta pana la data de 31 august 2024 inclusiv,
independent de existenta unui tabel de creante sau a unui program de plata a creantelor;
b) diferentele de obligatii bugetare principale stabilite prin decizii de impunere, comunicate pana la
data de 31 august 2024 inclusiv, chiar daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut la art.
156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile
ulterioare, precum si diferentele de obligatii bugetare principale aferente perioadelor fiscale de pana la data
de 31 august 2024 inclusiv, stabilite de organul fiscal local prin decizie de impunere emisa si comunicata pana
la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, ca urmare a unui control fiscal;
c) obligatiile bugetare principale aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 august 2024
inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisa din oficiu de organul fiscal sau urmare a depunerii declaratiei
de impunere depusa cu intarziere de catre contribuabil, in perioada cuprinsa intre 1 septembrie 2024 si data
depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
d) alte obligatii de plata individualizate in titluri executorii, emise potrivit legii si existente in evidenta
organului fiscal in vederea recuperarii la data de 31 august 2024 inclusiv, precum si obligatiile bugetare
principale stabilite de alte organe decat organele fiscale, aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31
august 2024, transmise spre recuperare organelor fiscale in perioada cuprinsa intre 1 septembrie 2024 si data
depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv”, se arata in proiectul de hotarare privind amnistia fiscala ce poate fi consultat integral AICI.
„In prezent, in evidentele Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara sunt inregistrate obligatii fiscale restante in valoare totala de 208.417.840 lei. Datoriile contribuabililor persoane juridice insumeaza 111.910.400 lei, in timp ce contribuabilii persoane fizice au restante de 96.507.440 lei. La aceste sume se adauga majorari de intarziere, care totalizeaza 56.232.188 lei, din care 24.766.063 lei – persoane juridice si 31.466.125 lei – persoane fizice„, transmit reprezentantii Primariei Timisoara.
Cetatenii si companiile pot depune cererile pentru anularea accesoriilor fiscale pana la 25 noiembrie 2024 la registratura online a Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, la adresa office@dfmt.ro, fie la registratura de la sediul acesteia, de pe str. A. Demetriade nr. 1.
UPDATE: Amnistia fiscala a fost aprobata in unanimitate de consilierii locali in sedinta de marti.