„CNAS are in vigoare, cu 16 firme, protocoale de sustinere financiara care vizeaza aproape 30 de produse, unele avand mai multe forme farmaceutice, adica diverse concentratii. De exemplu, pentru un medicament administrat in depresie compensat 90 la suta, pacientul plateste 10 la suta. Vine o firma si anunta ca acopera 35 la suta din pretul cu amanuntul al respectivului antidepresiv. in aceste conditii, pacientul va plati si mai putin”, a explicat dr. Filip.
Cele 16 companii ofera reduceri la vanzarea unor medicamente pentru afectiuni printre care bronsita cronica, tromboembolia venoasa, refluxul gastric, ulcerul, cancerul, depresia si epilepsia.
Potrivit lui Filip, discount-ul respectiv tine direct de politica de marketing a companiilor producatoare de medicamente si le ajuta si pe acestea.
„Ele (companiile – n.r.) incearca sa stabilizeze un anumit segment de piata. Nu vor fi carduri de fidelitate acolo unde companiile sunt singure pe piata, ci acolo unde concureaza cu alte firme. Companiile vor sa stabilizeze vanzarea in zona respectiva. Programele de fidelizare in care sunt folosite cardurile este o actiune legala. Noi am semnat un protocol pentru compensare. Aceasta actiune nu interfera cu cumpararea mea de servicii. Pacientul da mai mai putin la coplata. Este un gen de cupon de masa”, a mai spus reprezentantul CNAS.