TIMISOARA. Nicolae Robu nu se lasa. Isi doreste cu ardoare ca Timisoara sa aiba asa-zisul metrou si inca spera ca va veni ziua in care orasul va beneficia de o asemenea lucrare. De altfel, si in bugetul primariei pe acest an au fost alocati 137.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferata in Timisoara prin introducerea liniilor in subteran.
Primarul Nicolae Robu a repus ideea pe tapet intr-un interviu live pe Facebook realizat de studenti. Edilul a explicat ca nu e vorba doar de o simpla ‘ingropare’ a liniilor, ci de o amenajare mai complexa.
Pe traseul feroviar dintre Gara de Nord si Aeroport pe care edilul il vizeaza, a stabilit deja si statiile.
„Daca le ducem in subteran si ecartul intre sine e la fel pentru garniturile de transport intra-urbane de tip metrou, ca si pentru tren, este pacat sa nu avem si transport intra-urban daca vrem sa ii spunem de tip metrou. Dar nu o retea complexa. Pentru ca la marimea de acum a Timisoarei nu se justifica, dar pe traseul liniilor actuale, prin subteran, am putea sa avem si, hai sa ii zicem metrou, care sa aiba statii si la Gara de Nord, in zona Iulius Mall, unde vom avea dezvoltarea cea mai tare din Romania, Openville, care este in curs de constructie. O a treia statie in zona Gradinii Zoologice, in partea de est a orasului si se poate face o deviere inspre aeroport. Aste e conceptul meu si intr-o buna zi vom avea asa ceva„, a spus primarul Nicolae Robu.
Edilul a explicat si de ce nu este adeptul mutarii sinelor de cale ferata in afara orasului.
CITESTE SI: Prima schimbare radicala in Piata Victoriei din Timisoara! Ce se intampla cu pavajul? FOTO!
„Intr-o buna zi liniile trebuie duse in subteran pentru ca asta e solutia cea mai rationala, pentru ca, daca le ducem in afara orasului, ce inseamna acum in afara orasului, peste 20 sau 30 de ani, nu va mai fi in afara orasului. Cand liniile de cale ferata au fost pozitionate unde sunt acum, locul era in afara orasului, acum e in mijlocul orasului. Noi deja gandim un proiect de dezvoltare intregrata Timisoara-Arad. Daca ducem liniile cu 15 kilometri inspre Arad, peste 30 de ani, nu stiu peste cati, acolo va fi o zona centrala a viitoarei aglomerari urbane, Timisoara-Arad. Drept urmare solutia cea mai rationala este sa le ducem in subteran„, a declarat Nicolae Robu
Primarul are si o solutie pentru ce se va intampla la suprafata dupa ce liniile de tren vor fi ingropate.
„La suprafata se poate amenaja un bulevard ultramodern, cu mai multe benzi, cu piste de biciclete, cu trotuare, cu sase randuri de copaci din 4 in 4 metri, pe o distanta de 10 kilometri. Noi ne putem inchipui ce bulevard am avea in locul liniilor de cale ferata si ce ar insemna el pentru traficul in Timisoara. Plus ca, de o parte si de alta, ar fi dezvoltari ultramoderne, constructii ultra moderne, la doi pasi de centrul istoric. Cate orase din lume ar avea sansa de asa ceva? Cred ca le poti numara pe degete. Noi, iata ca avem aceasta sansa, si intr-o buna zi, probabil ca nu va fi Robu primar atunci, pentru ca nu cred ca imi doresc sa fiu primar asa de mult timp. Din pacate, nu vom avea banii prea curand pentru acest proiect. Intr-o buna zi, tot ce spun eu acum va fi o realitate a Timisoarei„, a afirmat primarul.
Nicolae Robu isi explica incrancenarea in demersul sau legat de ‘metrou’ prin aceea ca in orasul german Leipzig s-a petrecut exact acelasi fenomen. Oamenii n-au crezut in proiect, iar cand s-a desavarsit, toata lumea a fost incantata.
„Dupa ce am lansat aceasta idee si erau atatea articole care luau in deradere ideea, un cetatean din Leipzig, plecat din Timisoara, mi-a scris sa nu iau in seama toate bazaconiile care se scriu si se spun si sa merg inainte pe acest drum pentru ca in Leipzig s-a facut asa ceva si toata lumea este incantata„, povesteste primarul Timisoarei Nicolae Robu.
Pana la ingroparea liniilor de tren si infiintarea unui metrou, Timisoara ar trebui sa aiba pasajele Popa Sapca si Jiul largite, care vor deveni operationale anul viitor.
Primaria mai planuieste constructia altor doua pasaje subterane, unul in zona Solventul si altul in zona strazii Behela.
In Timisoara va incepe anul viitor si constructia podului Jiul, da asigurari Nicolae Robu, si va incepe si reabilitarea altor doua poduri din oras.