Opinia Timisoarei

Minciunile primarului Fritz, dovedite de cifre oficiale. Se lauda ca a redus consumul de carburant la STPT pentru ca a stopat furturile de motorina. In realitate, a scos mai putine autobuze si microbuze pe trasee la Timisoara

TIMISOARA. Intr-un anunt triumfalist pe Facebook, primarul Dominic Fritz le transmitea miercuri timisorenilor ca ‘a oprit furtul si a reusit sa scada consumul de carburant la STPT’, de cand pe autobuzele societatii au fost montate sonde care monitorizeaza deopotriva deplasarile mijloacelor de transport si volumul de motorina din rezervor.

CITESTE SI: Salariul nesimtit al directorului pus de USR sa conduca Societatea de Transport Public Timisoara, aflata cu un picior in groapa. Ia mai multi bani pe luna decat presedintele tarii

Dominic Fritz a precizat ca, de la momentul implementarii acestui nou sistem, in ianuarie, in total, a redus consumul de carburant la STPT cu 56.500 de litri, ceea ce, spune edilul, reprezinta 10% mai putin pe fiecare kilometru parcurs de catre fiecare autobuz.

De cand a inceput anul, am redus consumul de carburant la STPT cu 56.500 litri fata de anul trecut.
Ca sa oprim furtul din rezervoare, am montat in fiecare autobuz un aparat care monitorizeaza locatia prin GPS si care ne spune volumul de carburant din rezervor. De cand am implementat noul sistem, ca prin minune, s-a redus consumul lunar pentru fiecare kilometru circulat cu pana la 10%. Mesajul este clar: cand e vorba de banii timisorenilor, nu ne uitam in alta parte. Gata cu capusarea societatilor primariei„, a anuntat primarul Dominic Fritz miercuri.

Desi i-a acuzat pe angajatii STPT de furt, Dominic Fritz nu a oferit si un caz concret probat de administratia sa.

Mai mult, matematica simpla ii demonteaza primarului USR declaratiile sforaitoare de pe pagina de Facebook si o vom arata in cele ce urmeaza folosind statistici oficiale care contrazic calculele cu care se lauda Dominic Fritz.

Trebuie mentionat din capul locului ca media de consum lunar de carburant, pentru autobuze si microbuze, este de aproximativ 250.000 de litri, iar numarul de mijloace de transport pe traseu a scazut la Timisoara.

Realitatea arata ca in primele 4 luni ale anului, dintr-un consum de 1 milion de litri, 56.500 de litri reprezinta 5,65% din total, nicidecum 10 procente, cum pretinde primarul. Iar asta, fara sa luam in calcul ca exista 3 tipuri de mijloace de transport alimentate cu motorina, respectiv autobuzele mari, articulate, autobuzele scurte si minibuzele scolare, iar consumul fiecaruia este diferit si dependent de mai multe variabile.

Conform specialistilor, autobuzele articulate au un consum de 34-36 de litri/suta de kilometri, cele scurte consuma intre 28 si 30 de litri la suta de kilometri, iar cele scolare 13-16 litri/suta de kilometri. Consumul insa este definit si de alte elemente, cum spuneam, folosirea climei sau a caldurii, dar si de coeficientul de incarcare a mijloacelor de transport in comun.

In plus, scaderea consumului de carburant trebuie pusa si pe seama numarului de autobuze si minibuze de pe linii. Doar in toamna anului trecut, SMTT (Societatea Metropolitana de Transport Timisoara, care dicteaza activitatea STPT) a cerut reducerea numarului de autobuze scoase in traseu. Mai mult, aproximativ 30 de soferi au demisionat in ultimul an de la Societatea de Transport Public.

 

Cu alte cuvinte, Dominic Fritz se lauda cu achizitionarea de noi mijloace de transport in comun, desi, practic, pana acum n-a facut altceva decat sa le primeasca, rand pe rand, pe cele deja contractate in mandatul anterior. A spus in mai multe randuri ca va creste numarul soferilor, insa acesta e in continuare in scadere.

In luna mai a anului trecut numarul soferilor pentru autobuze era 166, iar in prezent mai sunt doar 150, si asta dupa ce s-au facut o serie de angajari.

Drept urmare, de luni pana vineri, pe trasee nu mai ies decat 76 de autobuze si microbuze, cu 13 mai putin decat anul trecut, iar in weekend cel mult 40.

Rostul postarii primarului Dominic Fritz in care aduce acuzatii grave angajatilor STPT si vehiculeaza cifre mincinoase poate fi deslusit insa la final si se dovedeste a fi unul pur electoral.

Edilul nu a ratat ocazia de a face referire la fostul director al STPT, Nicolae Bitea, despre care nici macar nu stia ca nu mai face parte din Consiliul Judetean de aproape 3 ani. Insa a revenit apoi si si-a editat… postarea.

CITESTE SI: Demisie la varful Societatii de Transport Public Timisoara. USR-istul Sorin Ungurusan, presedintele Consiliului de Administratie al STPT, a plecat din functie

Intre timp, dupa ce unul dintre apropiatii primarului Dominic Fritz, useristul Sorin Ungurusan, si-a dat demisia din functia de presedinte al Consiliului de Administratie al STPT, un alt userist a fost ales la conducere CA. Este vorba despre Madalin Dogaru, si el membru USR si membru in consiliul de administratie al STPT inca de anul trecut.

 

Exit mobile version