Ministerul Transporturilor isi indreapta atentia catre Nadlac-Constanta in conditiile in care o mare parte din finantare este asigurata prin fonduri europene. Pistru a precizat ca Ministerul Transporturilor se va asigura ca exista cofinantare pentru tronsoanele care vor fi scoase la licitatie. Sunt proiecte de 1,6 miliarde de euro, a mai spus secretarul de stat in Ministerul Transporturilor. „Prioritatea zero este culoarul 4 care este foarte important deoarece are deschidere la Marea Neagra”, a mai spus Pistru. „In acest moment, bugetul Ministerului Transporturilor duce lipsa de resurse financiare, iar impreuna cu specialistii nostri cautam resurse financiare pentru a continua aceasta autostrada (n.red. Autostrada Transilvania). Pentru 2011, avem foarte putine resurse financiare pentru Autostrada Transilvania”, a precizat secretarul de stat in Ministerul Finatelor.
In aceasta saptamana vor fi lansate 4 proceduri de licitatie pentru adjudecarea contractelor de proiectare si executie lucrari pentru segmentele de autostrada incluse in Coridorul IV Paneuropean. Aceste contracte vor avea ca termene 6 luni pentru proiectare si 24 luni pentru executie. Lungimea de autostrada a Coridorului IV este de 856 km iar finantarile totale au o valoare de 8,5 miliarde euro.
Segmentele Coridorului IV Paneuropean si stadiul lucrarilor: Nadlac Arad – licitatia va fi lansata in aceasta saptamana
* Arad-Timisoara – finantare BEI, contractul este deja semnat
* Timisoara – Lugoj: finantare prin Fondul european de Coeziune – licitatia va fi lansata in aceasta saptamana; are ca termen 2011-2013
* Lugoj-Deva: va fi inclus in urmatorul Program Operational 2014-2020; va fi scos la licitatie tot in aceasta saptamana
* Deva-Orastie – contractul este semnat; finantarea este prin ISPA, perioada de executie 2010-2012
* Orastie-Sibiu – licitatia va fi lansata in aceasta saptamana
* Varianta de ocolire Sibiu – va fi data in folosinta in aceasta saptamana – va asigura scoaterea traficului din Municipiul Sibiu
* Sibiu-Pitesti – 100 km, in prezent suntem in discutii pentru obtinerea unor finantari
* Varianta de ocolire Pitesti – finalizata cu finantare BERD+Guvern
* Pitesti-Bucuresti, cu fonduri BEI in trecut si apoi imbunatatiri cu fonduri de la buget
* Partea de nord a centurii Bucuresti – in lucru, finalizare in 2012
* Autostrada Bucuresti-Fetesti-Cernavoda – finantare ISPA + Guvernul Romaniei
* Cernavoda-Medgidia-Constanta- finantare BEI si Guvern; termen executie sfarsitul lui 2012 – finalizarea completa
* Varianta de ocolire Constanta – cu finantare BERD+Guvern+Fondul de Coeziune; finalizare 2011.
VEZI MAI JOS VIDEO, DIN AVION, CU STADIUL LUCRARILOR LA AUTOSTRADA ARAD-TIMISOARA!