TIMISOARA. Aflat intr-o vizita la Timisoara, vineri, ministrul Transporturilor Lucian Bode a fost intrebat de ce a fost nevoie de schimbarea conducerii Aeroportului International Traian Vuia, care pana la izbucnirea pandemiei de coronavirus, s-a dovedit a fi unul dintre cele mai profitabile din tara. In conditiile in care decizia a fost una politica, dat fiind faptul ca in urma cu aproape doua saptamani liberalii au hotarat schimbarea a 4 membri din Consiliul de Administratie, iar joi indepartarea directorului general Daniel Idolu.
Bode s-a marginit sa spuna ca decizia a venit ca urmare a unui raport al corpului de control care ar fi relevat nerespectarea legii in privinta prelungirii mandatelor membrilor CA, respectiv a contractului de management al directorului.
„In ceea ce priveste schimbarile de management, aici au existat mai multe sesizari pe care le-am primit la Ministerul Transporturilor, in baza carora am dispus un control din partea corpului de control. Raportul a indicat nerespectarea legislatiei in vigoare in ce priveste selectarea administratorilor AIT. In consecinta, AGA a procedat la revocarea celor 4 membri ai Consiliului de Administratie, iar in etapa a doua, membrii Consiliului de Administratie, in intelepciunea lor, au decis sa numeasca un nou director general in persoana unui om cu o experienta vasta in ce priveste managementul de aviatie. Am incredere in decizia luata de CA si am incredere ca AIT se va dezvolta si isi va implementa proiectele europene„, a spus la Timisoara ministrul Transporturilor Lucian Bode despre numirea la sefia Aeroportului a unuia dintre ‘oamenii ministrului de Interne Marcel Vela’, Dorel Gradinaru.
Cat priveste situatia dezastruoasa cu care se confrunta acum Aeroportul Timisoara, ministrul a anuntat ca acesta va fi sprijinit financiar de stat.
„Situatia Aeroportului Timisoara, ca si situatia aeroporturilor din lume, este una critica. Veniturile au scazut cu peste 90% la suta pe perioada de pandemie. Preocuparea noastra a fost ca sa demaram procedurile in vederea acordarii unor ajutoare de stat pt a-i sprijini sa treaca prin aceasta perioada. Primul aeroport este Timisoara. Am mers in Guvern, exista un memorandum pentru 15 milioane lei ajutor de stat, am trimis aceasta solicitarea Comisiei Europene si speram ca din cei 15 milioane sa atragem 5,5 milioane lei, bani necesari pentru a acoperi pierderea din aceasta perioada. Precuparea mea ca ministru a fost sa dezvolt cat mai multe proiecte de investitii la Aeroportul Timisoara, preocuparea noastra este de a dezvolta AIT, de a-l sustine„, a precizat ministrul Transporturilor.
Invitat joi seara in emisiunea INTERVIURILE TIMISOAREI, fostul director general al AIT Daniel Idolu a dezvaluit o serie de amanunte legate de felul in care s-a produs schimbarea din functie. A spus ca i s-au reprosat lucruri absurde, iar decizia a fost in mod clar una politica. Toate detaliile, mai jos!