TIMISOARA. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat rezilierea contractului cu italienii de la Todini pentru descarcarea de pe Autostrada Vestului catre Timisoara, de la Sanandrei. Progresul este de doar 5% in acest an.
”Legat de descarcarea de pe A1 de la Sanandrei, firma Todini. Rabdarea a ajuns la capat, reziliem contractul. Modul in care au gestionat aceasta lucrare nu poate fi acceptat. Au facut progres de la inceputul anului, 5 la suta. Este un lucru pe care nu il putem accepta.
Nu sunt adeptul rezilierii contractelor ca nu e treaba unui ministru sa faca lucrul acesta. Dar atunci cand lucrurile nu merg, trebuie sa iei decizii. O sa incercam sa intram pe o procedura rapida astfel incat sa avem foarte repede un constructor
Vin de pe santiere unde sunt lucrari foarte grele. astazi am fost pe autostrada Transilvania, am vazut doua loturi care cred eu ca sunt cele mai grele din țara in acest moment, de la Nadasel la Poarta Salajului unde se lucreaza extraordinar de greu pentru ca o iau la vale dealurile, dar se lucreaza, e o mobilizare exemplara acolo, cu pasaje, cu poduri. Aici e drum drept de vreo 10 kilometri care nu trece niciun rau, nimic deosebit, dar domnii acestia nu au fost in stare sa se mobilizeze. Deci s-a terminat, se reziliaza contractul, asta este”, a anuntat Grindeanu.
Soseaua este la 25% realizare si urmeaza lansarea unei noi licitatii pentru gasirea unui constructor care sa duca lucrarea la bun sfarsit.
***
Va reamintim, contractul pentru construirea noii descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara a fost castigat de italienii de la Todini Costruzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.
Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.
Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Durata de executie a contractului, iscalit inca din ianuarie 2021, era de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor. Aceasta inseamna ca termenul de finalizare ar fi trebuit sa fie martie 2023, insa a fost prelungit.
Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.