TIMISOARA. Ritm ceva mai sustinut, dar inca departe de asteptarile timisorenilor pentru cea mai importanta lucrare de infrastructura a orasului. Muncitorii care construiesc viitoarea Centura Sud Timisoara au profitat de zilele mai calde si mai uscate si s-au concentrat pe lucrarile ce necesita interventii complexe.
„In cursul lunii februarie, antreprenorul de pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud s-a axat pe realizarea structurii viitorului pasaj din zona Freidorf, unde este kilometrul 0 al centurii.
Pe primul kilometru al acestui sector se va amenaja un sens giratoriu intre centura, str. Paul Morand si un acces la unitatile economice din zona industriala, precum si un pasaj peste drumul judetean dintre Timisoara si Sanmihaiu Roman„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
In acest moment, gradul de realizare a viitoarei centuri de Sud de la Timisoara a ajuns la 47%. N-a fost asfaltat niciun kilometru nou de sosea fata de anul trecut.
„Alte lucrari executate pe santier in ultima perioada: relocari de retele de medie tensiune in zona Rudicica – Mosnita Noua, relocare de retele de telecomunicatii, precum si retele de apa si canal, lucrari la terasamente, umpluturi de pamant la viitorul nod rutier cu DN – 6 Calea Lugojului„, mai precizeaza reprezentantii DRDP Timisoara.
Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timisoara a fost prelungit, in toamna anului trecut, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul acesta.
Lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, e executata de catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.