Opinia Timisoarei

Modernizarea Pasajului Slavici – Polona din Timisoara are 3 oferte de constructori care vor contractul de aproape 17 milioane de euro. Vor fi refacute si liniile de tramvai 3 din zona

TIMISOARA. La aproape 3 ani si jumatate de cand a pornit intocmirea documentatiei pentru reabilitarea pasajului peste calea ferata aflat in apropierea Fabricii de Zahar si a parcului industrial din cartierul Freidorf, Primaria Timisoara a lansat luna trecuta si licitatia pentru gasirea unui constructor.

CITESTE SI: Cu o singura banda de circulatie pentru masini si prioritate pentru pietoni si biciclisti, planul de regenerare urbana din zona Piata Maria – Piata Mocioni din Timisoara are toate avizele. Mai trebuie banii 

La termenul limita pentru depunerea ofertelor, marti, o firma si doua asocieri s-au inscris in cursa pentru contractul de aproape 17 milioane de euro.

Este vorba despre 1. PORR Construct, 2. Tehnodomus (leader), Intercad Proiect, Mari – Vila Com, Abed Nego Com si 3. Frevarom (Leader), Procons Group, Inginerie Drumuri si Poduri, Integrated Road Solutions, ale caror oferte au intrat in evaluare tehnica la Primaria Timisoara.

Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 1 an si jumatate pentru proiectare si executie. Perioada de garantie prevazuta in Caietul de Sarcini intocmit de primarie este de 5 ani.

Pentru reluarea circulatiei tramvaiului 3 intr-un viitor incert, vor fi refacute si liniile de pe pasajul de la Polona

Conform planului de refacere, pasajul din zona Freidorf va avea doua benzi pe sens, linii de tramvai refacute, trotuare si piste de biciclete. Se va lucra si la retelele edilitare, de iluminat public, gaz, apa, canalizare, dar in zona urmeaza sa fie amenajate si zone verzi.

Conform documentatiei postate in SEAP, lucrarile de reabilitare a pasajului au in vedere:

– consolidarea infrastructurilor;
– înlocuirea totală a grinzilor suprastructurii;
– realizarea unei plăci de suprabetonare și sporirea capacității de circulație (inclusiv piste velo);
– înlocuirea integrală a echipamentelor din componența tablierului;
– refacerea integrală a căii tramvaiului;
– refacerea racordurilor cu terasamentele;
– amenajarea rampelor de acces la pasaj;
– înlocuirea integrală a rețelei de iluminat pe pasaj și rampe

Pasajul care asigura trecerea dinspre oras catre zona Fabricii de Zahar, Parc Industrial, dar si catre Polona, respectiv Utvin si Sanmihai, a fost inaugurat in anul 1982. Pe pod sunt amplasate si sinele de tramvai pe care odata circulau garniturile de pe linia 3, dezafectata inca din 2009.

Exit mobile version