Opinia Timisoarei

Momentul in care se deschide santierul pe tronsonul cu tuneluri pentru ursi din Autostrada Vestului. Ultimul anunt despre bucata lipsa, de nici 10 km, intre Margina si Holdea

TIMISOARA. Mult asteptata deschidere a santierului de pe segmentul lipsa din Autostrada Vestului, intre Margina si Holdea, de nici 10 km, in Timis, ramane programata pentru luna martie.

CITESTE SI: A fost dat ordinul: Padurea din calea traseului de autostrada cu tuneluri pentru ursi, intre Lugoj si Deva, scoasa din fondul forestier. Proiectarea e gata, s-a cerut autorizatia de construire. Cand incep lucrarile in forta pe bucata lipsa, de nici 10 km, Margina – Holdea

Anuntul a fost facut la Timisoara de catre ministrul Transporturilor.

Undeva in martie se va intra la lucrari pe Margina – Holdea. Cei de la Romsilva au reusit sau vor reusi pana in martie sa incheie si ei, se va intra si pe acea bucata„, a spus Sorin Grindeanu, intarindu-si spusele din urma cu cateva zile cand aprecia ca santierul se va deschide luna viitoare.

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care au preluat lucrarea, au incheiat la timp proiectarea, iar documentatia a fost transmisa inca din decembrie la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind solicitata Autorizatia de Construire.
Consultantii au facut o serie de observatii pe marginea proiectului, iar antreprenorul a procedat la revizuire.
Mai mult, a fost emis si ordinul de ministru privind scoaterea din fondul forestier a 18 hectare de padure din zona tunelurilor pentru ursi, astfel ca Romsilva va incheia si ea operatiunile de defrizare pana la momentul deschiderii santierului.

Odata cu obtinerea Autorizatiei de Construire, si fara nicio opreliste privind amplasamentul, muncitorii lui Umbrarescu vor trece la pregatirea santierului si aprovizionarea cu materiale.

In paralel cu proiectarea fragmentului de autostrada, antreprenorul n-a stat degeaba.
Inca din vara trecuta, muncitorii au realizat o serie de defrisari si decopertari pentru care nu aveau nevoie de autorizatii speciale.

Din momentul emiterii ordinului de incepere a lucrarilor, tronsonul de autostrada trebuie sa fie gata in 2 ani.

***

Va reamintim, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA, iar in decembrie anul trecut a fost dat ordinul pentru inceperea proiectarii.

Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva.

Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.

Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Timisoara pana la Sibiu.

Exit mobile version