Opinia Timisoarei

Momentul in care se va redeschide santierul pentru largirea la 4 benzi a drumului Timisoara – Dumbravita – Autostrada Vestului

TIMISOARA. De zile bune se lucreaza la peticirea soselei pentru ca soferii sa nu-si rupa masinile. Vorbim de soseaua Timisoara – Dumbravita – Autostrada, lotul 2, intre Socar si conexiunea cu A1. In februarie, Consiliul Judetean Timis s-a vazut nevoit sa rezilieze contractul cu constructorul care a castigat licitatia intrucat nu-si mai facea treaba de luni bune. Reprezentantii CJT au incercat in mai multe randuri sa-i mobilizeze pe cei de la Tehnocer sa lucreze la largirea soselei, le-au aplicat si penalitati de 4000 de lei pe zi de intarziere pentru neintocmirea graficelor obligatorii la fiecare etapa, dat fiind faptul ca acesta este un proiect cu fonduri europene, dar in zadar.

Pentru a putea relua lucrarile, mai intai, Consiliul Judetean Timis a lansat in primavara licitatia pentru gasirea unei firme care sa intocmeasca o expertiza care sa arate in ce stadiu a fost lasat santierul si ce a ramas concret de facut. Intre timp, aceasta a fost finalizata, insa a mai fost nevoie si de alte operatiuni conexe, respectiv revizuirea altor documentatii, fara de care nu poate fi lansata licitatia pentru gasirea unui alt antreprenor care sa duca la bun sfarsit lucrarea inceputa.

CJT se pregateste acum sa demareze procedura, pentru a nu pierde finantarea europeana.

Tinand cont de durata procedurii de achizitie pentru executia lucrarilor (licitatie deschisa), preconizam ca se poate semna contractul de executie pentru lucrarile de pe Tronsonul 2 la sfarsitul anului 2022. Procedurile au luat mult dupa rezilierea cu fostul constructor pentru ca a trebuit sa refacem expertiza, revizuirea proiectului tehnic si alte documentatii„, transmit reprezentantii Consiliului Judetean Timis.

Intre timp, pe tronsonul lasat de izbeliste de catre Tehnocer se fac reparatii provizorii, intrucat s-au cascat mai multe gropi in asfalt.

DJ 691 a intrat recent intr-un program de reparatii, pentru a reduce neplacerile din trafic, pana la reluarea lucrarilor de extindere la 4 benzi. In prezent, se revizuieste Proiectul tehnic pentru tronsonul nr. 2 Socar – conexiunea cu A1 – km (5+800 – 12+975) cu lungimea de 7,175 km„, mai precizeaza reprezentantii Consiliului Judetean Timis.

Va reamintim, pe bucata de drum de la iesire din Dumbravita si pana la conexiunea cu autostrada au fost oprite lucrarile, dupa ce CJ Timis a reziliat in februarie contractul cu constructorul intrucat acesta nu-si mai facea treaba.

Am incercat sa mobilizam constructorul, insa, din pacate, acesta este depasit de situatie. Am evitat cat am putut rezilierea deoarece există un risc al pierderii finantarii europene, dar nu puteam trece cu vederea intarzierile de pe santier si faptul ca a batut pasul pe loc chiar si dupa ultimatumul primit in toamna tarzie a lui 2021.
Noi am mostenit firma si conditiile contractuale de la fosta administratie… Conform Programului Operational Regional, ultimele plati pentru executia proiectului se vor putea efectua in luna decembrie 2023”, explica in iarna Alin Nica, presedintele CJ Timis.

Ramane de vazut insa daca administratia Fritz isi va da acordul pentru indepartarea stalpilor pentru alimentarea troleibuzelor de pe linia metropolitana pentru a putea fi largita soseaua la 4 benzi si prin comuna Dumbravita, intrucat pana acum a refuzat sa faca acest lucru, iar reprezentantii CJT au spus ca la mijloc este un boicot al lucrarii de catre Primaria Timisoara.

 

Va reamintim, soseaua ce leaga Timisoara de Autostrada Vestului trebuie modernizata si largita pe o distanta totala de 10 kilometri, lungime pe care sunt prevazute si 12 statii de transport public. Deocamdata, s-a lucrat pe tronsonul Centura – nod rutier A1. Pe acest segment este cuprinsa deja in proiect si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.

In locul intersectiilor semaforizate vor fi amenajate minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului.

Valoarea proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean.

Amplasamentul pentru segmentul Dumbravita – Giarmata Autostrada a fost predat catre constructor in septembrie 2020, insa lucrarea a inaintat anevoios si a fost blocata mai multa vreme, astfel ca, inainte de rezilierea contractului, ajunsese la un grad de realizare de aproximativ 30%.

Exit mobile version