TIMISOARA. S-a semnat. Urmeaza ca in curand sa inceapa adevarata nebunie pe drumul care leaga Timisoara de Autostrada, prin Giarmata. Soferii vor trebui sa se inarmeze cu rabdare pentru ca pe anumite sectoare vor sta la cozi interminabile.
CITESTE SI: Ultima solutie, parcare de 1000 de locuri in Piata 700 din Timisoara
Consiliul Judetean Timis a predat firmei Tehnocer proiectul, iar incepand de acum, aceasta va trece la treaba pentru largirea la patru benzi de circulatie rutiera pe drumul dintre Timisoara si Autostrada.
Firma Tehnocer va realiza mai intai proiectarea lucrarii, in urmatoarele 8 luni. Aceasta va costa 960.000 de lei plus TVA.
Executia lucrarii costa 49 milioane lei, la care se adauga TVA, si va fi realizata in 30 de luni, adica in 2 ani si jumatate.
Lucrarea efectiva a fost impartita in doua segmente. Primul tronson incepe de la sensul giratoriu de la iesire din Dumbravita si pana la urcarea pe Autostrada, iar al doilea de la intrarea in Dumbravita, dinspre Timisoara si pana la ultimul sens giratoriu la iesire din localitate.
Primul lot, de aproximativ 6,6 km, costa 20 milioane lei, la care se adauga TVA, iar cel de-al doilea tronson care are, de asemenea, 6,6 km, costa 29,5 milioane lei, la care se adauga TVA.
„In prima faza era discutia de a investi din bugetul propriu al Consiliului Judetean Timis, dar am reusit sa depunem proiectul pe POR si sa obtinem finantare europeana pentru proiect, ceea ce ne bucura pentru ca banii pot fi redirectionati catre alte investitii„, a declarat presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra.
Potrivit reprezentantului constructorului, proiectarea va dura pana in iarna acestui an cand va incepe organizarea de santier.
In primavara, cel mai probabil in luna aprilie, daca vremea va permite, vor incepe efectiv lucrarile pe primul tronson. Circulatia rutiera nu va fi oprita in timpul acestor lucrari, insa se va circula cu restrictii. Vor fi montate semafoare pe unele segmente, iar soferii se vor inarma cu rabdare. Cel mai probabil, in unele momente, pentru perioade scurte de timp, se va circula deviat.
Pe tronsonul al doilea lucrarile vor fi mai anevoioase, deoarece trebuie mutati stalpii care sustin firele de troleibuz. Pentru ca acestia fac parte dintr-un proiect european, nu pot fi mutati pana la expirarea termenului din proiect, dupa anul 2020.
Intreaga lucrare va fi finalizata in 2022.