TIMISOARA. Bicicletele cumparate cu bani europeni la Timisoara se plimba deja. Dupa ce le-au retras din statiile intermodale, pentru ca au fost vandalizate, autoritatile locale au decis sa le scoata din nou din depozit, in mai multe statii RATT. Motivul este fabulos! Se filmeaza un video pentru prezentarea proiectului, sustin reprezentantii Primariei Timisoara.
„Bicicletele au fost scoase – dar vor fi retrase luni sau marti – pentru realizarea unui scurt film cu prezentarea proiectului, care va rula timp de o saptamana, in luna mai, in 5 centre: la magazinul Bega, in Iulius Mall, la aeroport, in Sala 2 a Teatrului National din Timisoara si in parcarea exterioara a Centrului Regional de Afaceri”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, Alina Pintilie, purtator de cuvant al Primariei Timisoara.
Timisorenii se vor putea plimba cu bicicletele mov, cel mai probabil, incepand din luna iunie, dar nimic nu este batut in cuie. Practic, termenul de finalizare a proiectului a fost stabilit pentru data de 29 mai.
De sistemul de inchiriere se ocupa Regia Autonoma de Transport in Comun, dupa ce consilierii locali au aprobat, in iunie 2014, un proiect de hotarare prin care RATT se ocupa si de administrarea sistemului intermodal de transport. Tot regia se ocupa si de bicicletele care vor fi puse in statiile de pe malurile Begai, dar si de cele care ar trebui sa fie puse pentru inchiriat pe strada Marasesti. Cel mai probabil, acestea vor putea fi inchiriate cu un card. Nu este stabilit inca daca se va putea folosi cardul RATT.
De unde vom putea inchiria biciclete?
Rastelele pentru mijloacele de transport pe doua roti au fost amenajate pe Calea Aradului – intersectia cu str. Felix, la intersectia cu str. Liege, pe Calea Torontalului – la intersectia cu str. Bucovinei, pe Calea Aradului – piata Consiliul Europei, in Piata Marasti – statie la colt cu str. Serg. C-tin Musat si str. Oituz, in Piata Libertatii – statia spre Piata Traian, in Piata I.C. Bratianu – colt cu bulevardul Take Ionescu, pe str. Grozavescu – in spate la Posta Mare de pe bv. Revolutiei 1989, in Piata Alexandru Mocioni – statia de pe bv. Regele Carol I, in Calea Sagului – intersectia cu bv. Liviu Rebreanu, in Calea Sagului – intersectia cu str. Ana Ipatescu, pe str. Cluj – in Piata Leonardo da Vinci, pe Aleea F.C. Ripensia – intersectia cu str. 1 Decembrie, pe bv. Iosif Bulbuca – intersectie cu str. Aries, in Piata Gen. Gh. Domasneanu, in Piata Gen. Virgil Economu – colt intre str. Gheorghe Adam si Calea Dorobantilor, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Divizia 9 Cavalerie, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Armoniei si Ion Ionescu de la Brad, pe Calea Circumvalatiunii – intersectie cu str. Gheorghe Lazar, pe str. Lt. Ovidiu Balea – intersectie cu str. Grigore Alexandrescu, in Piata 700, pe bv. Regele Ferdinand – intersectie cu bv. 16 Decembrie 1989, intersectie bv. C.D. Loga, in Piata Badea Cartan – intersectie str. Mihail Kogalniceanu cu str. Simin Barnutiu, pe bv. Mihai Viteazu – intersectie cu bv. Victor Babes si pe bv. Gen. Ion Dragalina – intersectie cu bv. Regele Carol I.
Totodata, in cadrul proiectului au fost reabilitati mai multi kilometri de piste de biciclete: de pe Calea Sever Bocu, Calea Aradului, bv. Take Ionescu, bv. Vasile Parvan, bv. Victor Babes, str. Cluj, bv. Regele Carol I, bv. Michelangelo, zona stadionului Dan Paltinisanu, bv. Gen. Ion Dragalina, bv. Brancoveanu, bv. Mihai Eminescu, bv. Iosif Bulbuca, Calea Sagului, bv. Mihai Viteazu, str. Gheorghe Lazar, Calea Circumvalatiunii, str. Moise Dobosan, bv. Cetatii, Calea Torontalului, bv. Iuliu Maniu, bv. C.D. Loga, str. Mihai Eminescu.
Proiectul “Modernizarea statiilor de transport public intermodal la nivelul polului de crestere Timisoara” dateaza de pe vremea fostei administratii. Valoarea totala a acestuia este de 7,5 milioane de lei, iar contractul semnat cu firma care a castigat licitatia este de 5,6 milioane de lei, la care se adauga TVA.
In cadrul RATT se va forma o echipa de mentenanta care va interveni pentru remedierea oricaror probleme de functionare si care va regla si stocul de biciclete disponibile in statii, rezolvand situatii precum “zero biciclete disponibile” sau “rastel plin”, prin mutarea mijloacelor de transport pe doua roti intre statii.