TIMISOARA. Inca o licitatie cu ghinion pentru administratia Fritz.
Cu proiect facut inca din 2019, nici acum municipalitatea nu a reusit sa gaseasca un constructor pentru a reabilita pasarela pietonala ce leaga strazile Gelu si Crizantemelor, din cartierele Dambovita Iosefin. Au avut loc mai multe licitatii pentru a realiza aceastui obiectiv, insa toate ratate, intr-una dintre proceduri fiind chiar descoperite probleme mari si greseli in documentatia tehnica intocmita de municipalitate. La ultima incercare, lansata la final de iulie, niciuna dintre firmele interesate nu a mers pana la final.
Practic, procedura a fost anulata, intrucat la data limita de depunere a ofertelor, miercuri, niciunul dintre cei inscrisi nu a criptat oferta/sau nu a raspuns la toti factorii de evaluare electronici, dupa caz. Cu alte cuvinte, firmele nu si-au dus pana la capat interntia de a participa la aceasta licitatie.
Reabilitarea presupune ca, la finalizarea lucrarilor de consolidare si modernizare, pasarela sa fie prevazuta cu culoare pietonale si pentru biciclisti, precum si cu zone de spatiu verde. Ar trebui sa fie iluminata arhitectural si sa aiba parapete de protectie. De asemenea, proiectul prevede executarea de lucrari atat la supra-structura, cat si la deschideri, la bretelele de acces, la trepte si trotuare.
Avand in vedere ca e deosebit de utila celor care locuiesc in zona, pentru a nu mai fi nevoiti sa ocoleasca aproximativ un kilometru pana la cel mai apropiat pod, este necesara reabilitarea, ceruta insistent si de riverani.
Odata stabilit constructorul, lucrarile ar trebui sa fie gata in 6 luni, iar valoarea estimata a contractului a fost, la ultima licitatie, de 10.766.099 lei fara TVA, adica aproape 2.600.000 de euro cu TVA.
Primaria Municipiului Timisoara a depus o cerere de finantare pentru acest proiect prin programul „Anghel Saligny”, insa nu a si primit banii de care avea nevoie.
Pasarela care face legatura intre strazile Crizantemelor si Gelu a fost construita in 1949, iar de atunci nu a mai fost reabilitata complet niciodata. In prezent, este folosita de oamenii care isi scurteaza, in acest fel, drumul de pe o parte pe cealalta a raului Bega, fara sa fie nevoiti sa ocoleasca mai bine de un kilometru, pana la cel mai apropiat pod.