Romania a vandut in Germania autovehicule de 736 de milioane de euro in primele opt luni ale acestui an cu peste 150 de milioane de euro mai mult decat a cumparat, potrivit datelor Institutului National de Statistica.
Astfel, Romania reuseste sa aiba excedent comercial pe masini tocmai cu tara care este modelul planetar in ceea ce priveste tehnologia automobilului. Responabila, in cea mai mare parte, de aceste rezultate, este uzina Dacia chiar daca 2010 a fost un an mai prost decat 2009 pentru marca romaneasca in ceea ce priveste vanzarile din Germania.
La jumatatea acestui an Dacia vanduse 17.000 de unitati in Germania, mult sub cele aproape 40.000 de unitati din aceeasi perioada a anului trecut. De altfel, in 2009, Germania a fost principala piata pentru Dacia, Programul Rabla nemtesc antrenand vanzari de aproape 85.000 de unitati. Anularea acestui program a dus la scaderea brutala a vanzarilor din acest an in primele sase luni vanzandu-se doar 17.000 de unitati.
Cele mai mari piete pentru Dacia, in acest an, sunt Franta cu 65.000 de unitati, Romania cu aproape 20.000 de unitati si Germania cu 17.000 de unitati. Datele sunt valabile pentru primele sase luni ale anului. La nivel international Dacia a vandut 162.000 de autovehicule ceea ce reprezinta 90% din totalul vanzarilor marcii.