La Timisoara, din 160.000 de proprietati, doar 17.000 au fost asigurate.
Reprezentantii Directiei Fiscale se pregatesc ca in aceasta toamna sa le trimita instiintari cu care, spun ei, nu vor rezolva nimic.
„Acum noi stam. Probabil in octombrie, ca am avut o discutie cu domnul primar, ca trebuie sa asiguram resurse financiare sa trimitem, ca aici legiuitorul s-a gandit sa cheltuim banii publici la greu, trebuie sa le trimit instiintare ca ei sa ne comunice daca au cumva asigurari facultative ca aici statul nu s-a gandit sa oblige firmele de asigurari sa ne dea informatiile, sa aducem toate datele intr-un singur loc. Nu, acuma noi o sa trimitem instiintari, cheltuim vreun milion de lei cu acestea, dupa care, daca nu avem feedback, sa trimitem procese verbale de constatare a contraventiei, la care cu siguranta ca o sa fie o gramada care le vor contesta in instanta, ca n-or avut bunavointa ca la instiintare sa se prezinte sa lamurim situatia lui”, a explicat Adrian Bodo, seful Directiei Fiscale din cadrul Primariei Timisoara.
Legea privind asigurarea obligatorie a locuintelor a intrat in vigoare in 15 iulie. Potrivit acesteia, fiecare proprietar este, practic, obligat sa achite, anual, sume cuprinse intre 10 euro si 20 de euro pe an, in functie de tipul de locuinta. Nu este o suma foarte mare, insa plata ei devine obligatorie, odata cu intrarea in vigoare a noii legi. Cei care nu platesc asigurarea obligatorie a locuintelor, spune legea, risca amenzi intre 100 si 500 de lei.