Sunt sanse foarte mari pentru semnarea contractului de proiectare si executie a tronsonului cu tuneluri de pe Autostrada Lugoj – Deva, pentru ca nicio contestatie nu era inregistrata marti, 4 octombrie, la o zi dupa expirarea perioadei legale de 10 zile, potrivit directorului general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.
CNAIR a anuntat oficial pe 22 septembrie desemnarea asocierii UMB – Euro Asfalt pentru contractul de 400 de milioane de euro, iar luni 3 octombrie a fost termenul-limita pentru eventualele contestatii.
Cu toate acestea, pentru siguranta (contestatiile se inregistreaza si mai tarziu, dar cu data postei in termenul de 10 zile) CNAIR mai asteapta pana la sfarsitul saptamanii inainte de a trimite notificarea pentru depunerea actelor in vederea parafarii contractului finantat din PNRR.
Autostrada finantata prin PNRR are o lungime de 9 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dubla, iar termenul limita de finalizare este august 2026.
Oferta Asocierii S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT a fost de 1,8 miliarde lei fara TVA si o durata de 45 de luni, din care 11 luni proiectare si 34 de luni executie, de la data emiterii ordinelor pentru proiectare respectiv executie. UMB s-a asociat cu firma Euro Asfalt din Bosnia-Hertegovina pentru ca nu are experienta pe tuneluri.
„Pot sa va spun ca reusim sa inchidem si acest segment din autostrada Lugoj-Deva, acei 10 kilometri lipsa, este un constructor serios (UMB n.r.)„, a spus seful CNAIR Cristian Pistol despre contractul pentru Autostrada Lugoj – Deva.
Valoarea estimata a contractului finantat prin PNRR este cuprinsa intre 2,28 miliarde de lei si 2,59 miliarde de lei (fara TVA). Licitatia pentru tronsonul cu o lungime de aproape 10 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri, a fost reluata pe 25 aprilie, dar cu o valoare de pana la 2,5 miliarde lei, dupa ratarea semnarii contractului cu turcii de la MAPA.
Sursa: economedia.ro