TIMISOARA. Nicolae Bitea si-a inaintat demisia din functia de director general al Societatii de Transport Public Timisoara, in cadrul Consiliului de Administratie, din motive personale. Acesta isi incheie colaborarea in calitate de director general cu STPT incepand cu data de 19 octombrie.
„Am preluat Societatea de Transport Public Timisoara in calitate de director general incepand cu data de 27 iulie 2018, data la care erau restante salariale catre angajati de mai bine de doua luni. De asemenea, conditiile de munca ale angajatilor din cadrul STPT erau sub orice nivel de acceptare. In aceste conditii, pe parcursul celor mai bine de trei ani in care am activat ca director general al institutiei m-am preocupat de achitarea salariilor la timp, marirea acestora si de crearea conditiilor de munca cel putin decente in toate sectoarele, dar in special la nivelul personalului muncitor, unde am gasit conditii aproape inumane de munca. in ceea ce priveste activitatea transportului public local, la data inceperii mandatului meu erau scoase in circulatie 115 de mijloace de transport in fiecare zi. in prezent sunt scoase 165 de mijloace de transport in comun, pe liniile urbane si metropolitane, dupa ce am suplimentat majoritatea liniilor cu mai multe unitati (tramvaie, autobuze, troleibuze, minibuze).
Pe parcursul mandatului am colaborat foarte bine cu Consiliul de Administratie al STPT, care a sustinut toate proiectele ce au adus un plus societatii de transport, atat la nivel intern (conditii de munca, mariri salariale), cat si la nivel extern (micsorarea timpilor de asteptare in statii, igienizare, montarea de statii noi).
Precizez ca situatia financiara a STPT este rezonabila, cu exceptia ratei care trebuie achitata catre ANAF, ”mostenire„ veche pe care am gasit-o in momentul in care am preluat conducerea societatii. Situatia financiara ar fi fost alta, daca Societatea Metropolitana de Transport Timisoara ar fi achitat suma de aproximativ 19.000.000 de lei, bani pentru serviciile de transport oferite de STPT. Acesta este si motivul pentru care am intentat proces celor de la SMTT, in vederea platii serviciilor de transport.
Tin sa atentionez, asa cum am facut-o de nenumarate ori in ultimul an prin zeci de adrese catre Primaria Municipiului Timisoara, ca neplata ratei de esalonare, a obligatiilor la salarii si a TVA-ului duce la pierderea mentinerii esalonarii si automat de executare silita de catre ANAF a garantiilor depuse de catre STPT. Este vorba despre garantiile ce presupun intreg patrimoniul societatii – tramvaie, troleibuze, hale de reparatii, cladiri, parc propriu, baza sportiva in valoare de 87.000.000 de lei.
Pana la sfarsitul anului 2021 trebuie achitate urmatoarele sume de bani catre ANAF: 2.600.000 lei – luna octombrie; 11.000.000 lei – luna noiembrie; 4.500.000 luna decembrie.
Reamintesc ca am facut, in calitate de director general al STPT, in ultimul am, nenumarate adrese catre Primaria Municipiului Timisoara in ceea ce priveste nevoia lunara de bani pentru functionarea zilnica, dar deschiderea si sustinerea autoritatii tutelare s-au lasat asteptate, neprimind niciun raspuns. Adresele la care ma refer pot fi verificate, acestea fiind datate si inregistrate.
La final, doresc sa le transmit fostilor mei colegi din cadrul Societatii de Transport Timisoara intreaga apreciere pentru efortul depus si pentru profesionalismul de care au dat dovada in cei trei ani in care am colaborat„, a transmis Nicolae Bitea.
Cel care a condus mai bine de 3 ani STPT a facut si un bilant al realizarilor sale in fruntea Societatii de Transport Public Timisoara.
„1. Angajarea personalului de bord (soferi si vatmani) – in jur de 120 de soferi si vatmani in ultimii 3 ani; fara marirea numarului de soferi si vatmani ar fi fost imposibil sa suplimentam cu mijloace de transport in comun majoritatea liniilor
2. Cresterea salariilor personalului de bord cu aproximativ 400 de lei/brut; cresterea salariala este valabila si pentru personalul muncitor din cadrul STPT
3. Suplimentarea numarului de unitati aflate zilnic in traseu
4. Introducerea celor 15 linii destinate exclusiv transportului scolar catre unitatile de invatamant de pe teritoriul municipiului Timisoara
5. Cresterea parcului auto – 115 unitati in 2018 vs 165 de unitati in prezent
6. Introdcerea platii cu cardul a calatoriilor
7. Introducerea platii calatoriilor prin SMS
8. Introducerea platii calatoriilor prin intermediul wallet pay
9. Obtinere autorizatie ISU Muzeu Corneliu Miklosi
10. inscriere cladiri Dambovita in CF
11. S-a obtinut documentatia necesara pentru demararea transportului cu vaporetto pe Canalul Bega
12. S-au achiziţionat 15 lampi cu raze ultraviolete pentru dezinfectarea mijoacelor de transport in comun pe timp de pandemie
13. Au fost inchise cabinelor la troleibuze si autobuze, decizie luata in timpul pandemiei de Coronavirus, pentru protectia personalului de bord
14. Remedierea statiilor de biciclete
15. Remedierea panourilor de informare din statii
16. Continuarea reabilitarii Centrului Social
17. A fost obtinuta autorizatia ANRSC pentru iluminat public
18. S-au montat aproximativ 50 de statii tv/tb/ab
19. Reabilitare interior si exterior tramvaie vechi
20. Reabilitare interioara prin vopsirea scaunelor la autobuzele scurte
21. S-au montat 400 de dozatoare cu gel dezinfectant in toate mijloacele de transport in comun
22. Suplimentarea echipelor de control pe mijloacele de transport aflate in traseu
23. Remedierea validatoarelor de bilete
24. Remedierea OBC-urilor din mijloacele de transport
25. Suplimentarea punctelor de vanzare a titlurilor de calatorie
26. Achizitie generator sudori
27. Achizitie utilaj curbat sina
28. Achizitie dulapuri vestiare pentru personalul muncitor
29. Montare Wi-Fi in mijloacele de transport
30. Reabilitarea tribunelor de pe arena Electrica, baza sportiva aflata in cadrul Centrului Social
31. Reabilitarea exterioara a cladirii de pe bulevardul Dambovita
32. Dotarea cladirilor de pe bulevardul Dambovita cu geamuri termopan
33. Reabilitarea atelierelor din depoul de tramvaie
34. Refacerea liniilor 6, 7 si 8 din depoul de tramvaie
35. Schimbarea usilor de acces de la depou
36. Reabilitare platforma baza mixta
37. Achizitie 4 Dacia Dokker destinate transportului persoanelor cu dizabilitati
38. Achizitie 6 Dacia Logan, o Dacia Dokker (iluminat public) si 2 Dacia Duster
39. Achizitia a 100 de trotinete electrice si 13 statii pentru depunerea acestora
40. Reabilitare interioara si exterioara cladire administrativa pe bulevardul Dambovita, cladire administrativa tramvaie, SAPD, scoala de formare profesionala
41. S-a inlocuit gardul – depou tramvaie – curba troleibuze
42. Reabilitare interioara si exterioara cladire sef coloana si sef garaj autobuze
43. Reabilitare interioara si exterioara sef coloana coloana tramvaie
44. S-au schimbat portile de acces pe platforma Dambovita
45. S-au varuit interioarele tuturor halelor de pe platforma Dambovita
46. S-a inceput pregatirea platformei pentru Sectia Auto
47. S-a finalizat reabilitarea interioara a spatiilor care apartin Sectiei Troleibuze
48. Schimbarea Usilor de la halele Sectiei Troleibuze
49. Schimbarea usilor de la Baza Mixta – Sectia Transport Tramvaie
in curs de finalizare:
1. Atelier service propriu – vopsitorie / tinichigerie
2. Finalizare proiect spalatorie ecologica pentru autobuze
3. Reabilitare platforma auto Calea Stan Vidrighin
4. Achizitionare autoturn, doua basculante si un 8×4.”, a mai notat Nicolae Bitea.
In urma cu cateva zile, dupa o plangere depusa de AUR, procurorii DNA au anuntat deschiderea unei anchete care ii vizeaza pe Nicolae Bitea si deputatul Cosmin Sandru, in privinta unei negocieri facuta inainte de motiunea de cenzura care a dus la caderea guvernului Citu. Cei doi s-au autosuspendat din PNL pana la finalizarea cercetarilor.