”Am vazut o multime de tramvaie la Berlin, au expus noua firme. Am urcat in toate tramvaiele expuse si cred ca am venit foarte bine documentat. Preturile sunt intre 1,5 milioane de euro si 3 milioane de euro. Dupa parerea mea, Timisoara trebuie sa se multumeasca cu tramvaie care costa cel mult 1,5 – 1,7 milioane de euro, in niciun caz pretul de achizitie nu trebuie sa depaseasca doua milioane de euro pe bucata. Am vazut ce conditii ofera tramvaiele din aceasta clasa, sunt foarte potrivite pentru Timisoara si pozitia mea este ferma: sa nu depasim o asemenea suma”, a declarat Robu.
Primarul Timisoarei a mai spus ca a discutat, in Germania, cu un furnizor de servicii de reabilitare si a ajuns la concluzia ca cea mai buna solutie este ca Primaria sa reconditioneze o parte din tramvaiele vechi, apoi sa cumpere un numar redus de tramvaie noi.
”Vom achizitiona probabil vreo zece tramvaie in 2013 si vom vedea cate vom introduce in reabilitare. Dar vreau sa stiti ca reabilitarea inseamna transformarea unui tramvai vechi intr-unul care arata ca un tramvai fabricat acum, cu climatizare, tot confortul si consum mic. Nu ramane din tramvaiul vechi decat partea de metal. Pretul este de cateva sute de mii de euro in cazul reabilitarii, nu de milioane. Nu am un pret precis deoarece totul se stabileste dupa o expertiza a starii tramvaiului de la care se pleaca”, a mai subliniat Robu.