TIMISOARA. Dupa ce joi seful Apelor Banat Titu Bojin anunta ca problema circulatiei vaporaselor din Timisoara e ca si rezolvata din primavara anului viitor, intrucat in atributiile institutiei tocmai a fost trecuta infiintarea Administratiei Navigatiei pe Bega, iar primaria Timisoara va fi primita ca partener in aceasta structura, iar astfel se va da drumul circulatiei pe canal, Nicolae Robu vine la o zi distanta si il contrazice.
Directorul Apelor Banat, Titu Bojin, dezvaluia joi o decizie luata in aceasta saptamana de Consiliul de Conducere al Apelor Romane din cadrul Ministerului Apelor si Padurilor.
„A fost completat obiectul de activitate al Administratie Bazinale de Ape Banat prin introducerea activitatii de coordonare si realizare a autoritatii de navigatie, lucru care nu a fost pana acum la Apele Romane, si sigur nu am decat sa le multumesc doamnei ministru si doamnei secretar de stat si colegelor de la Administratia Nationala care au fost de acord ca sa preluam noi aceasta activitate, pentru a urgenta si a dat siguranta necesara in conditiile de navigatie. E o problemna destul de delicata pentru municipiul Timisoara, pentru Lae, prietenul meu, primarul Timisoarei care sper sa nu aiba batai de inima din punct de vedere al retrocedarii sumelor care au dus la cumpararea vaporaselor. Vom putea infiinta aceasta autoritata incepand cu anul viitor, luna ianuarie-februarie„, a declarat Directorul Administratiei Bazinale de Apa Banat, Titu Bojin.
Odata infiintata Autoritate de Navigatie, de catre Apele Banat, Primaria Timisoara trebuie sa adere la aceasta autoritate. Practic, Nicolae Robu trebuie sa inscrie Primaria in acest organism si sa faca dovada ca indeplineste toate conditiile necesare (sa aiba vaporasele, oameni angajati, masuri de siguranta, etc). Imediat ce municialitatea este primita in organismul nou infiintat, ceea ce ar trebui sa fie o formalitate, vaporasele vor porni in cursa pe Bega, a mai explicat pentru opiniatimisoarei.ro Titu Bojin.
Astazi, primarul Nicolae Robu sustine ca Titu Bojin s-ar fi grabit sa anunte ceva ce el, de fapt, ar fi rezolvat partial.
„Problema am rezolvat-o prin demersurile pe care le-am facut eu, in urma discutiilor purtate cu niste oameni pozitivi de la Ministerul Transporturilor, domnul ministru Stroe, domnul secretar de stat Mina. Care au venit la mine aici si am discutat pe toate fetele, cu o documentare juridica foarte bine facuta si cu concluzia ca cel mai simplu se poate rezolva problema, daca se schimba legea infiintarii de organizare si de functionare a Ministerului Apelor si Padurilor pentru ca cealalta cale de rezolvare ar fi insemnat sa se tranfere canalul Bega la Ministerul Transporturilor, singurul abilitat sa administreze cai navigabile. Dar Bega nu este o apa folosita numai pentru navigare. Bega e in mod firesc in administrarea Ministerului Apelor si Padurilor prin ABA aici la noi, e in mod firesc, mai putin o portiune pe raza municipiului Timisoara care e proprietate in administrarea municipiului Timisoara, este proprietate a municipiului Timisoara. Si atunci, in discutiile purtate la Ministerul Apelor si Padurilor si la Ministerul Transporturilor, am convenit sa facem sa existe acelasi administrator pe tot calanul Bega, de la izvoare pana la frontiera. Si era complicat si deplasat ca acest administrator sa fie Ministerul Transporturilor, era mult mai logic sa fie Ministerul Apelor si Padurilor si atunci printr-o HCL am transferat dreptul de administrator al Canalului Bega, pe portiunea din municipiul Timisoara catre Ministerul Apelor si Padurilor, care la randul lui, de la structura centrala, deleaga catre deconcentrata ABA. Asta apare in HCL pe care eu am trimis-o la Ministerul Apelor si Padurilor…
Pasul urmator este ca printr-o ordonanta de urgenta, initiata de Ministerul Apelor si Padurilor, sa se modifice acea lege de infiintare, de organizare si de functionare a Ministerului Apelor si Padurilor si sa se scrie in articolul, parca patru, nu mai tin minte, unde se stipuleaza care sunt prerogativele acestui minister, sa se adauge si administrarea de cai navigabile. Atat trebuie. In acel moment, Ministerul Apelor si Padurilor devine si el abilitat prin lege sa creeze astfel de structuri de administrare de cai navigabile. Se modifica legea ca asa e mai simplu si problema e rezolvata.
Dupa se va face modificarea de lege, vom ajunge sa colaboram si pe plan local, cand deconcentrata ABA va primi in sarcina sa se ocupe de aceasta structura”, a precizat primarul Nicolae Robu.