Mai mult, defileaza adeseori cu „prietenii” de pe Facebook pe care ii invoca ori de cate ori anunta triumfal ca „timisorenii sunt alaturi de mine si ma sustin in tot ce fac„.
Cu mult tupeu, acelasi primar iubitor de Facebook spune ca are, online, o audienta mai mare decat toate televiziunile locale la un loc, afirmatie facuta cu aroganta tocmai in „casa” unui studio de televiziune din oras.
opiniatimisoarei.ro a aratat ca mare parte din fanii lui Robu sunt postaci cu conturi false, pusi sa comenteze si sa-l ridice in slavi pe primar pentru a da impresia ca multi timisoreni i-ar agrea ideile.
Luni am aratat ca edilul Timisoarei nici macar nu se afla printre primii 10 primari de resedinta de judet din Romania cei mai urmariti pe Facebook. Edilul se poate lauda doar cu faptul ca 1,1% din timisoreni il urmaresc pe reteaua de socializare, sustine un expert in comunicare care a facut mai multe calcule, analize si comparatii. Vezi mai jos demonstratia!
Potrivit lui Vlad Fiscutean, expert in comunicare si branding senzorial, fondatorul „Romani celebri” – pagina de Facebook cu cea mai mare audienta din Timisoara, 1 milion de utilizatori/saptamana -, procentul de 1,1% identificat de el este o nimica toata, iar asta in conditiile in care primarul Timisoarei spune ca ia multe decizii pentru binele timisorenilor in urma „sondajelor” pe care le face pe reteaua de socializare si la care, in realitate, nu raspund nici macar cei 1,1 la suta.
„Comunicarea pe care o face domnul primar Nicolae Robu atat online, cat si prin celelalte mijloace de care dispune a fost si este complet neprofesionista! Este nedemna pentru un oras ca Timisoara, care are buni profesionisti in acest domeniu. Un primar al secolului nostru trebuie sa fie in primul rand un foarte bun comunicator. Nimeni nu este perfect, dar atunci cand nu detinem o anumita aptitudine, de indata ce devenim constienti de asta, ar trebui sa ne angajam experti cu care sa facem echipa”, spune, pentru opiniatimisoarei.ro, Vlad Fiscutean.
Vlad a calculat rapoarte pentru toate orasele resedinta de judet din Romania, incluse in TOP 10 cei mai urmariti primari de pe Facebook. Cum Timisoara are o populatie de 304.467 de locuitori, iar primarul Nicolae Robu are putin peste 3.500 de like-uri pe Facebook, asta inseamna ca doar 1,1% din populatie il urmareste pe reteaua de socializare.
Iata ce a iesit! TOP 10 primari de orase mari pe Facebook, 27 iulie 2013
1. Bucuresti – Populatie: 1.677.985 – Like-uri primar: 46.714 – Procent din populatie: 2.78%
2. Baia-Mare – Populatie: 114.927 – Like-uri primar: 15.000 – Procent din populatie: 13.05%
3. Sfantu-Gheorghe – Populatie: 54.312 – Like-uri primar: 11.287 – Procent din populatie: 20,7%
4. Cluj-Napoca – Populatie: 309.136 – Like-uri primar: 8.900 – Procent din populatie: 2,87%
5. Oradea – Populatie: 183.123 – Like-uri primar: 6.695 – Procent din populatie: 3,65%
6. Targoviste – Populatie: 73.964 – Like-uri primar: 6.521 – Procent din populatie: 8,81%
7. Targu-Mures – Populatie: 127.849 – Like-uri primar: 5.600 – Procent din populatie: 4,38%
8. Slatina – Populatie: 63.524 – Like-uri primar: 5.430 – Procent din populatie: 8,54%
9. Ploiesti – Populatie: 197.522 – Like-uri primar: 4.564 – Procent din populatie: 2,31%
10. Satu-Mare – Populatie: 94.948 – Like-uri primar: 4.300 – Procent din populatie: 4,52%
Timisoara NU e in top 10 – Populatie: 304.467, potrvit datelor oficiale – Like-uri primar: 3.552 – Procent din populatie: 1,1%
In acest moment, pe Facebook au conturi 240.000 de oameni care locuiesc in Timisoara, potrivit Facebrands.ro.
Amintim doar cateva dintre sondajele facute de primar pe Facebook: pentru pasarile de tabla de langa Parcul Copiilor, pentru renovarea cartierului Soarelui, pentru regionalizare, despre sistemul de parcare TimPark, despre felul in care sunt gestionati cainii vagabonzi sau despre realizarile, dar si multe altele. De ceva vreme insa, au inceput sa apara sondaje si pe site-ul Primariei Timisoara, insa intaiul gospodar al orasului tot era nemultumit.
„La sondajul realizat pe site-ul primariei in privinta obiectivelor turistice au raspuns 220 de persoane… o sa reiau sondajul pe contul meu de Facebook, pentru ca acolo voi avea parte de mai multe raspunsuri. Sondajele mele de pe Facebook au peste 2.000 de raspunsuri”, se lauda Nicolae Robu in luna februarie.
Conform legii insa, nu toate ideile primarului pot fi puse in practica asa de simplu. Multe din propunerile sale trebuie sa aiba si votul Consiliului Local Timisoara, alesii municipali avand, de obicei, ultimul cuvant de spus.